اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

هک‌ شدن سیستم مارشال‌های آمریکا/ اطلاعات حساس وزارت دادگستری به سرقت رفته‌ است

هکرها طی حمله باج افزاری به سیستم کامپیوتری خدمات مارشال های آمریکا، اطلاعات حساس و قابل شناسایی شخصی در مورد کارمندان این آژانس و اهداف تحقیقاتی را به سرقت بردند.

هک‌ شدن سیستم مارشال‌های آمریکا/ اطلاعات حساس وزارت دادگستری به سرقت رفته‌ است

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از اِی پی، هکرها طی حمله باج افزاری به سیستم کامپیوتری خدمات مارشال های آمریکا، اطلاعات حساس و قابل شناسایی شخصی در مورد کارمندان این آژانس و اهداف تحقیقاتی را به سرقت بردند.

خدمات مارشال‌های ایالات متحده از نهادهای انتظامی فدرالی آمریکا است که زیرمجموعه وزارت دادگستری آمریکا محسوب می‌شود. این نهاد در واقع قدیمی‌ترین سازمان و نهاد انتظامی در آمریکا است. به نیروی امنیتی این سازمان، مارشال ایالتی گفته می‌شود.

سیستم هک شده اندکی پس از نقض و کشف داده های سرقت رفته در 17 فوریه از شبکه جدا شد. وزارت دادگستری تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده زیرا در این حمله اطلاعات مهمی از دست رفته است.

این حادثه نمونه ای از حمله مجرمان سایبری بود که یک آژانس دولتی را در یک طرح باج افزار هدف قرار دادند و  اکنون سؤالاتی را در مورد پروتکل های امنیت سایبری وزارت دادگستری ایجاد می کند.

در17 فوریه سی ان ان  نیز گزارش داده بود که یک سیستم کامپیوتری اف بی آی نقض امنیتی شده است. به نقل از منابعی که نامشان فاش نشده، این سامانه در دفتر میدانی اف‌بی‌آی در نیویورک قرار داشت. این دفتر در پاسخ به سوالی درباره نفوذ، بیانیه ای ارائه و آن را مهار شده خواند و از اظهار نظر بیشتر، از جمله زمانی که نفوذ رخ داده و اینکه آیا باج افزار در آن دخیل بوده یا خیر، خودداری کرد.

حملات باج افزار به جدی ترین نگرانی امنیت سایبری در جهان تبدیل شده است. آنها همه چیز از خدمات پستی بریتانیا گرفته تا شبکه بهداشت ملی ایرلند را فلج کرده اند. در اینگونه حملات، باندهای سازمان‌یافته به با نفوذ به شبکه‌های رایانه‌ای آن را به بدافزاری آلوده کرده و با رمزگذاری داده‌ها، آنها را از کار می اندازند. اما قبل از فعال کردن باج افزار، داده ها را سرقت می کنند.

به گفته این آژانس، سیستم مارشال های ایالات متحده هک شده حاوی اطلاعات حساس اجرای قانون و اطلاعات قابل شناسایی شخصی در مورد موضوعات مورد تحقیق و برخی از کارمندان مارشال های ایالات متحده است. وظیفه این سازمان ردیابی فراریان، انتقال زندانیان فدرال، حفاظت از شاهدان و تامین امنیت دادگاه است.

هکرها در ماه می 2021، بزرگترین خط لوله سوخت در ایالات متحده را هدف قرار دادند که باعث شد اپراتورها برای مدت کوتاهی آن را تعطیل کنند و باج چند میلیون دلاری را پرداخت کنند.

یک هکر در ماه دسامبر ادعا کرد که به یک برنامه اطلاع رسانی اداره شده توسط اف بی آی نفوذ کرده که اطلاعات حساس مربوط به امنیت ملی و تهدیدات امنیت سایبری را با مقامات دولتی و خصوصی (که زیرساخت های حیاتی ایالات متحده را اداره می کنند) را به اشتراک می گذارد.

پایان پیام/ ت 1459

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول