اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

دعوت به همکاری رئیس بنیاد شهید از هنرمندان برجسته کشوری و بین‌المللی/ امضاء تفاهم‌نامه همکاری‌های فرهنگی با حضور ۷ کشور

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن دعوت از هنرمندان برجسته کشور و ارزشی جهان برای همکاری در برنامه‌ها، گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین ۷ کشور به منظور همکاری‌های گسترده فرهنگی منعقد شده که یکی از بخش‌ها در زمینه محور مقاومت است.

دعوت به همکاری رئیس بنیاد شهید از هنرمندان برجسته کشوری و بین‌المللی/ امضاء تفاهم‌نامه همکاری‌های فرهنگی با حضور ۷ کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، امیرحسین قاضی زاده هاشمی در آئین اختتامیه هفتمین کنگره بین المللی شعر ایثار که عصر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: برای برگزاری برنامه ها، بنیاد شهید و امور ایثارگران توجه ویژه ای به استانها و استفاده از ظرفیت‌های مردم در اقصی نقاط کشور دارد که علاوه بر به کارگیری ظرفیت ها، به هنرمندان استان ها توجه صورت می گیرد و بر این اساس نیز جشنواره نمایشی در یزد و جشنواره شعر ایثار در قزوین برگزار شده و برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در قالب وظیفه عمومی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باید کارهای بزرگتر و جدی تری انجام دهیم، افزود: از هنرمندان برجسته کشور و ارزشی جهان برای شرکت در برنامه ها به همکاری دعوت می شود و در این راستا بستر و زمینه مورد نیاز نیز فراهم است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در روزهای اخیر با حضور هفت کشور، به مدد شهدای رسانه، تفاهم نامه ای بین بنیادهای شهید این کشورها منعقد شده که همکاری‌های گسترده فرهنگی صورت گیرد و یکی از این بخش ها در زمینه محور مقاومت است که امیدواریم بتوانیم با بهره گیری از شعر، ادبیات، رمان، کتاب و فیلم سینمایی برنامه های فرهنگی گسترده تر و بین‌المللی برگزار کنیم.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به استقبال خوب و موثر چهره های برجسته در بین انتخاب شوندگان جشنواره شعر ایثار اضافه کرد: امیدواریم با کار جدی تر، تعداد آثار فاخر و بین المللی را بیشتر کنیم و با تبلیغ مناسب و زبان شعر، پیام شهدای محور مقاومت را به گوش جهانیان برسانیم.

وی ادامه داد: سال گذشته جشنواره شعر ایثار در شیراز برگزار شد و امسال جشنواره شعر ایثار در قزوین که یکی از مهدهای اصلی تمدن ایران با تاریخ ۱۷۰۰ ساله و تعداد زیادی ادیب، نویسنده، چهره فرهنگی و فاخر است، برگزار شد؛ استانی که دارای شهدای بزرگی همچون شهیدان رجایی، لشکری، بابایی و حجت الاسلام ابوترابی فرد و مردم بزرگ و فرهیخته ای است.

این مقام مسئول از پشتیبانی های گسترده مسئولان استان و نیروهای مسلح، سپاه، ارتش و سایر مسئولان در برگزاری جشنواره شعر ایثار تشکر و قدردانی کرد و گفت: این جشنواره بین‌المللی در سطح ممتاز برگزار و آثار بسیار زیادی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در تلاش هستیم اجرای چنین جشنواره هایی در کشور توسعه یابد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از اصلی ترین وظایف این بنیاد را معرفی درست تفکر و مکتب شهدا و شناساندن ابعاد شخصیتی آنان ذکر کرد و گفت: رسالت اصلی این است که فرصت لازم جهت انتخاب درست را برای مردم فراهم کنیم چرا که انسان همواره در حال انتخاب بین خوب و درستی و نادرستی است و با معرفی الگوی درست همچون شهدا می توانیم آنان را به مردم معرفی کنیم، یکی از مهمترین ابزارهای تحقق این امر شعر است که می تواند بر قلبها بنشیند و با احساس و عقول مردم گفتگو کند.

قاضی زاده هاشمی اذعان کرد: اگر بتوانیم با ابزار مناسب، مسیر و فلسفه زندگی شهدا را به نسلهای بعدی منتقل کنیم، آن نسل و جامعه شهید پرور خواهد شد و خط سرخ در طول تاریخ ادامه خواهد یافت. چهارده قرن است که با زبان هنر و شعر پیام مکتب عاشورا نسل به نسل منتقل شده و در سینه ها باقی مانده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول