اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

وصیت‌نامه سخنران سرشناسی که عوارض شیمیایی دفاع مقدس امانش نداد+فیلم

11 اسفندماه امسال سومین سالگرد درگذشت حجت‌الاسلام عبدالحمید مقدسیان است که در نخستین روزهای شیوع بیماری کرونا، پس از سال‌ها تحمل بیماری ناشی از عارضه شیمیایی درگذشت.

وصیت‌نامه سخنران سرشناسی که عوارض شیمیایی دفاع مقدس امانش نداد+فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، ۱۱ اسفندماه سال ۱۳۹۸ و درست در اولین روزهای شیوع ویروس منحوس کرونا در کشورمان بود که یکی از واعظان سرشناس هیأت‌های تهران جان خود را از دست داد.

حجت‌الاسلام عبدالحمید مقدسیان از جانبازان سال‌های دفاع مقدس پس از سال‌ها تحمل بیماری ناشی از عارضه شیمیایی در سن ۶۲ سالگی در این روز دعوت حق را لبیک گفت.

مرحوم عبدالحمید مقدسیان فرزند شهید حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مقدسیان از مبارزان فدائیان اسلام و همرزم شهید آیت‌الله محلاتی و همچنین نوه مرحوم شاه حسین بهاری مداح بلندآوازه کشور هم بود.

اهالی هیأت سال‌ها با سخنرانی‌ها و وعظ‌های این منبری سرشناس آشنا بودند. به مناسبت سومین سالگرد درگذشت این سخنران مشهور نگاهی به وصیتنامه او می‌اندازیم. مرحوم در بخشی از وصیت‌نامه‌اش بعد از توصیه‌هایی به خانواده، توصیه‌های سیاسی خطاب به مردم ایران دارد و می‌نویسد:

«ولی‌فقیه به اعتقاد بنده نایب خاص بین نواب عامه حضرت حجت (عج) است. او وصل کننده مردم به حضرت حق و امام دین، سیاست، اخلاق، اقتصاد و فرهنگ است که دشمنان خوب شناخته‌اند و در داخل و خارج تلاش می‌کنند این شجره طیبه را از بین ببرند. وصیت می‌کنم با بصیرت کامل با دشمن شناسی و دوست شناسی، تا جان در بدن دارید از این صراط مستقیم دفاع کنید.

بدانید آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل درصدد از بین بردن اسلام و ولایت فقیه و همه آثار اسلام هستند. نظام جمهوری اسلامی را با چنگ و دندان حفظ کنید و مراقب باشید به دست نااهلان و دست نشاندگان دشمنان خدا و اولیاء خدا که با زحمات روح خدا (ره) و خون شهدا به وجود آمده از مسیر منحرف نگردد.

تا توان دارید لساناً، قدماً و قلماً برای این مردم که ولی نعمتان ما هستند خدمت کنید. نیازشان را در حد توان بدون افراط و تفریط برطرف کنید و بدانید روزی شما نزد خدای متعال تضمین شده است و نه تنها کم نمی‌شود بلکه افزون می‌شود و بدانید رضای خدا در خدمت به عیالات خداست.

امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنید که بقای دین و بقای خودتان به این بستگی دارد. مرزهای فرهنگی را که همانا حدود الهی است، بشناسید که قطعاً تهاجم و شبیخون فرهنگی را خوب خواهید شناخت و دشمنان را از نفوذ در فرهنگ اسلام ناامید خواهید کرد.

هر علمی می خواهید به دست آورید، در جهت مسیر خدا باشد. والا جز حجاب و وزر و وبال چیز دیگری بدست نخواهید آورد و فقط ممکن است دنیای خود را آباد کنید و آخرت خود را از دست دهید. حدود کسب حلال و حرام را بشناسید که ۹ دهم از عبادات کسب حلال است. از مال حلال به فرزندان خود بدهید تا عاقبت به خیر و صالح برای دنیا و آخرتتان شوند.»

 

سخنرانی حجت‌الاسلام مقدسیان در شام شهادت حضرت رقیه(س) در هیأت مکتب‌الزهرا(س)

پدرم معتقد بود هرچه دارد از روضه سیدالشهداست

مهدی مقدسیان مداح اهل بیت(ع) و فرزند مرحوم مقدسیان در خصوص ویژگی‌های پدر می‌گوید: «یکی از ویژگی‌های بابا همیشه این بود که با روی خوش با مردم حتی در سخت‌ترین شرایط زندگی برخورد می‌کرد و با قرآن خیلی مانوس بود. به یاد ندارم خواندن نماز شب او را ندیده باشم. اهل بکاء شبانه بود. احترام به پدر ومادر یکی دیگر از خصوصیات پدر بود.»

او اضافه می‌کند: «پدرم معتقد بود هر چه دارد از روضه سیدالشهداء (ع) دارد. پدرم هیچ صله و پاکتی از این نمی‌گرفت. عمرش را صف تبیین مباحث مهدوی کرد و با حضرت حجت بسیار مأنوس بود. یکی از نصیحت‌هایی که به من می‌کردند، این بود که باید آنقدر ذوب در اهل بیت (ع) شوی تا بتوانی خوب نوکری کنی و می‌گفت اگر یک درصد برای اهل بیت (ع) بخوانی قبول می‌کنند. مطلبی که از پدر گرفتم و برای من تاثیرگذار است در این بیت شعر خلاصه می‌شود: پدرم گفت به من غیر حسین ابن علی/ هیچ شاه دگری غصه نوکر نخورد»

پیکر این مرحوم قطعه صالحین بهشت زهرا (س) که متعلق به منسوبین شهداست، به خاک سپرده شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول