اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

مجتمع آموزشی پزشکی جهاد دانشگاهی استان بوشهر افتتاح شد

مجتمع آموزشی پزشکی جهاد دانشگاهی استان بوشهر با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال در آیینی با حضور معاون وزیر بهداشت و درمان به بهره‌برداری رسید.

مجتمع آموزشی پزشکی جهاد دانشگاهی استان بوشهر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مجتمع آموزشی پزشکی جهاد دانشگاهی استان بوشهر عصر امروز با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال در آیینی با حضور معاون وزیر بهداشت و درمان به بهره‌برداری رسید.

 

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر در این آیین اظهار کرد: مجتمع آموزشی پزشکی این نهاد علمی شامل آزمایشگاه تشخیص طبی و ژنتیک و مرکز آموزش مهارتی حرفه‌ای علوم پزشکی با زیر بنای هزار و ۷۰۰ متر مربع و اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

علی احمدی‌زاده اضافه کرد: آزمایشگاه تشخیص پزشکی و ژنتیک در سال‌های اخیر به عنوان یک نیاز اساسی در تشخیص بیماری‌های ژنتیکی و مادرزادی نقش مهمی را در کاهش تولد‌های ناسالم داشته است و خدمات کم‌نظیری به زوج‌های جوان ارائه می‌کند، اما متاسفانه مردم این استان سال‌ها از نبود این آزمایشگاه رنج می‌بردند و برای دریافت این خدمت به استان‌های همجوار سفر می‌کردند.

وی تصریح کرد: به‌ دنبال حل این مشکل جهاد دانشگاهی استان بوشهر اقدام به راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص پزشکی و ژنتیک با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال که ازمایشگاه جامع کلیه آزمایشات تشخیص طبی پزشکی و ژنتیک می‌باشد و در کنار آن مرکز آموزش پزشکی را نیز با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال راه‌اندازی کرده است، که این دو مرکز امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر در خصوص مرکز آموزش مهارتی حرفه‌ای علوم پزشکی این مجتمع نیز بیان کرد: جهاد دانشگاهی برگزار کننده دوره‌های تخصصی- مهارت افزایی حوزه پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی و دوره های مهارت حرفه‌ای است که این مرکز می‌تواند به طور تخصصی نتایج بسیار خوبی در پی داشته باشد و مهارت افزایی کند.

احمدی‌زاده عنوان کرد: جهاددانشگاهی استان بوشهر با شناسایی ظرفیت‌ها و خلا‌های استان موفق شده است پیشرفت‌های علمی و توفیقات زیادی در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی، تحقیقاتی، آموزشی و فرهنگی داشته باشد، که از مهمترین آن در یکسال گذشته می‌توان به تولید بچه ماهی سی‌باس، فناوری غذای آبزیان، مرکز آموزش پزشکی و اولین آزمایشگاه ژنتیک استان اشاره کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول