اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کاشت ۵۰۰ نهال با حضور گروه های مردمی در جشن درختکاری شاندیز

رئیس اداره محیط زیست طرقبه شاندیز گفت: با مشارکت گروه های مختلف مردمی، مسئولان و مدیران شهری طرقبه شاندیز در جشن درختکاری ۵۰۰ نهال در پارک طبیعت پردیس شاندیز کاشته شد.

کاشت ۵۰۰  نهال با حضور گروه های مردمی در جشن درختکاری شاندیز

مجید غلامی در گفت وگو با خبرنگار فارس در طرقبه شاندیز با اشاره به استقبال گسترده گروه های مردمی در مراسم جشن درختکاری شاندیز بیان کرد: بعد از ماه ها تلاش گروه های مردمی جهت آماده سازی چاله های مخصوص کاشت نهال در زمین های مشخص شده برنامه جشن کاشت نهال در شاندیز برگزار شد.

وی با اشاره به استقبال گسترده همه رده های سنی در جشن درختکاری شاندیز تصریح کرد: در این برنامه بیش از ۶۰۰ نفر شرکت داشتند که با حضور این تعداد حدود ۵۰۰ نهال در پارک طبیعت پردیس شاندیز کاشته شد.

رئیس اداره محیط زیست طرقبه شاندیز با اشاره به اینکه در متراژ بین ۴ تا ۵ هکتار این ۵۰۰ نهال کاشته شد، بیان کرد: گونه‌های کاشته شده در این زمین ها شامل؛ ارغوان، زرشک کوهی، سرو، زبان گنجشکی و گونه های بومی است.

وی افزود: کاشت نهال این گونه ها به دلیل بومی بودن انتخاب شدند به ویژه گونه "ارغوان" که بومی منطقه طرقبه شاندیز است و همچنین در مورد فضای سبز تجربه خوبی از این گونه ها داریم، گونه ارغوان حتی کاربرد اقتصادی دارد و باعث تثبیت خاک و گسترش فضای سبز می شود.

انتهای پیام/۷۰۰۷۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول