اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

فراخوان جشنواره دانشجویی «فیلسوف فرهنگ» اعلام شد

فراخوان چهارمین دوره طرح ملی نکوداشت مفاخر ایران اسلامی از سوی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی اعلام شد.

فراخوان جشنواره دانشجویی «فیلسوف فرهنگ» اعلام شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، دبیرخانه نکوداشت مفاخر ایران اسلامی چهارمین دوره طرح ملی نکوداشت مفاخر ایران اسلامی را برگزار می‌کند. این دوره از طرح به نکوداشت حکیم ابونصر فارابی اختصاص داده شده و برنامه‌های نکوداشت در دو بخش استانی و ملی برنامه ریزی شده است.

بخش استانی توسط معاونت فرهنگی واحدهای جهاددانشگاهی در قالب‌هایی مانند دیدار با پژوهشگران و نویسندگان برجسته در حوزه آثار و زندگی فارابی، برگزاری مراسم بزرگداشت با حضور اساتید، پژوهشگران و فعالان علمی و فرهنگی در زمینه بررسی آثار، مکتب و زندگی فارابی و نشست تخصصی معرفی و بررسی آثار برگزار می شود. بخش ملی طرح نکوداشت فارابی در قالب جشنواره علمی – فرهنگی با عنوان "فیلسوف فرهنگ" در حوزه‌های مقاله نویسی، طراحی اینفوگرافیک، نماهنگ، ساخت موشن‌گرافیک و داستان کوتاه برگزار می شود.

شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در ۱۱ محور اندیشه سیاسی فارابی، زندگی نامه و حیات فارابی، دین و سیاست از نگاه فارابی، ماهیت مدینه فاضله در اندیشه فارابی، اندیشه اجتماعی فارابی، جایگاه عدالت در مدینه فاضله فارابی، جایگاه اخلاق در مدینه فاضله فارابی، موسیقی و فارابی، تعلیم و تربیت در اندیشه فارابی، جایگاه تعلیم و تربیت در مدینه فاضله فارابی، تقابل فرهنگ‌ها در اندیشه فارابی به دبیرخانه نکوداشت مفاخر ارسال کنند.

در بخش علمی جشنواره اساتید، دانشجویان و علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را در یکی از محورهای اعلام شده، به دبیرخانه ارسال کنند. مقالات برگزیده ضمن تقدیر و اعطای گواهی ارائه مقاله، در کتاب مجموعه مقالات منتشر شده و در پایگاه اینترنتی سیویلیکا (مجموعه مقالات کنفرانس‌های کشور) نمایه می‌شوند.

در بخش فرهنگی و هنری جشنواره، تنها دانشجویان قادر به شرکت هستند و به سه نفر از برگزیدگان هر یک از بخش‌های جشنواره جوایز نقدی تعلق خواهد گرفت. همچنین به منظور غنای بیشتر آثار ارسالی، محتوای آموزشی توسط دبیرخانه این طرح تهیه شده و در سایت WWW.ROYTAB.IR قرار گرفته است که شرکت کنندگان می توانند قبل از ارسال آثار خود از این محتوا استفاده کنید.

گفتنی است، در اختتامیه این طرح، نویسندگان مقالات برگزیده به ارایه خلاصه از مقاله خود خواهند پرداخت و نمایشگاهی از آثار دریافتی در بخش‌های مختلف این رویداد برپا خواهد شد.

مهلت ارسال آثار تا پایان روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ است و علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‌توانند جهت دریافت و مطالعه آیین‌نامه جشنواره، ثبت نام و ارسال آثار خود به نشانی www.roytab.ir/Farabi مراجعه کنند. لازم به ذکر است ارسال آثار فقط از طریق همین نشانی قابل انجام خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول