اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مجلس به وزارت راه برای مشارکت با بخش خصوصی جهت اخذ الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها مجوز داد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز به وزارت راه برای اخذ الکترونیکی عوارض از آزادراه‌ها مجوز دادند.

مجلس به وزارت راه برای مشارکت با بخش خصوصی جهت اخذ الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها مجوز داد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، 14 اسفندماه) در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با بندهای (ک)، (ل) و (م) تبصره 11 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (ک) تبصره 11 ماده واحده این لایحه؛ ‌وزارت راه و شهرسازی مجاز است از طریق مشارکت سرمایه‌گذاران بخش غیردولتی، اخذ عوارض در کلیه آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها را ‌‌به‌صورت الکترونیکی عملیاتی نماید. همچنین وزارت راه و شهرسازی مکلف است در تعیین نرخ عوارض جاده‌ای به‌صورت پلکانی به نحوی عمل نماید که حقوق کاربرانی که به‌موقع نسبت به پرداخت عوارض اقدام می‌نمایند، رعایت و انگیزه لازم برای پرداخت به‌موقع عوارض حفظ شود.

فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های بیمه‌گر به‌منظور حمایت از الکترونیکی کردن آزادراه‌های کشور موظف به أخذ مفاصاحساب بدهی‌های ناشی از عوارض آزادراهی از متقاضیان تعویض پلاک خودرو و خدمات بیمه شخص ثالث می‌باشند. منابع حاصله برای استهلاک اصل و سود سرمایه‌گذاری صورت گرفته در محور جاده‌ای که تردد در آن انجام گرفته است صرف خواهد شد.

در بند (ل) تبصره 11 ماده واحده این لایحه آمده است: ‌به‌منظور افزایش بهره‌وری دستگاه‌های ‌‌اجرایی و افزایش رضایت‌مندی ارباب رجوع، به دستگاه‌های ‌‌اجرایی اجازه داده می‌شود براساس ضوابط و استاندارهای موضوع ماده (39) قانون مدیریت خدمات کشوری در اجرای ماده (6) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) با تهاتر یا فروش اموال غیر منقول خود نسبت به تجمیع ‌ساختمان‌های پراکنده خود در تهران، ‌استان‌ها و شهرستان‌ها اقدام کنند. آیین‌نامه ‌‌اجرایی این بند توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان ‌برنامه‌ و ‌بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور ظرف سه‌ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون تهیه و به‌ تصویب‌‌ ‌‌هیأت وزیران خواهد رسید.

همچنین براساس بند (م) تبصره 11 ماده واحده لایحه بودجه؛ تعیین ‌مدیرعامل بانک مسکن و مدیرعامل بانک صنعت و معدن با پیشنهاد مشترک وزیر امور اقتصادی و دارایی و به ترتیب وزرای راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت و تصویب مجمع عمومی این بانک‌ها و صدور حکم توسط رئیس مجمع عمومی بانک‌های مذکور انجام می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول