اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

عزم قرقیزستان برای توسعه ظرفیت‌های ترانزیتی

نخست وزیر قرقیزستان اعلام کرد بیشکک قصد دارد با ایجاد مراکز لجستیکی فراملی و زیرساخت‌های لجستیکی، ظرفیت ترانزیتی خود را توسعه دهد.

عزم قرقیزستان برای توسعه  ظرفیت‌های ترانزیتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «عاقل بیک جباراف» نخست وزیر قرقیزستان اعلام کرد که بیشکک قصد دارد با ایجاد مراکز لجستیکی فراملی و زیرساخت‌های لجستیکی، پتانسیل ترانزیتی خود را توسعه دهد.

وی ادامه داد: ما همچنین قصد داریم در توسعه ارزهای دیجیتال، بلاک‌چین و تجارت الکترونیک مشارکت کنیم. همه اینها رشد بالای اقتصاد کشور را تضمین می‌کند.

جباراف گفت: مقامات قرقیزستان در حال حاضر فعالانه تلاش می‌کنند تا تحویل منطقه‌ای کالا را سازماندهی می‌کنند. در اینجا ارزش پروژه "یک قطار - یک طرف" برجسته می‌شود که با استفاده از آن می‌توان ترانزیت محصولات مختلف از چین تا اروپا را انجام داد و دسترسی به بندر دریایی ابوظبی را فراهم کرد.

نخست وزیر قرقیزستان بیان کرد: در آینده نزدیک کریدور حمل و نقل به روسیه از طریق دریای خزر با استفاده از بندر ترکمن باشی را ساماندهی خواهیم کرد.

شایان ذکر است، در روزهای 16 تا 17 ژانویه مذاکرات چهارجانبه قرقیزستان - ازبکستان - ترکمنستان - روسیه در آستاراخان با نمایندگان نهادها و بازرگانان مجاز این کشورها برای تعیین مسیر برگزار شد.

طرفین ساماندهی خطوط حمل و نقل دریایی منظم بین بندر ترکمن باشی و بنادر روسیه در دریای خزر را مورد بررسی قرار دادند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول