اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بعد از دونتسک؛ وزیر دفاع روسیه به خط مقدم «ماریوپول» هم رفت +ویدئو

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه برای بازدید از وضعیت میدانی نیروهای این کشور در جنگ اوکراین، از خط مقدم درگیری‌ها در شهر «ماریوپول» دیدن کرد.

بعد از دونتسک؛ وزیر دفاع روسیه به خط مقدم «ماریوپول» هم رفت +ویدئو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که درگیری‌های نظامی مسکو و کی‌یف ادامه دارد، وزیر دفاع روسیه خود را به «ماریوپول» رسانده و از وضعیت نیروهای نظامی این کشور دیدن کرد.

منابع رسانه‌ای خبر دادند که وزیر دفاع روسیه از یکی دیگر از خطوط مقدم جنگ اوکراین بازدید کرده و با نیروهای روس و وضعیت میدانی آنها مطلع شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه از «ماریوپول» در جنوب اوکراین دیدن کرده که تقریبا یک سال است در کنترل نیروهای روسیه قرار دارد.

 

بازدید میدانی شویگو از وضعیت ماریوپول در شرایطی انجام شده که وزیر دفاع روسیه روز گذشته به دونتسک یکی دیگر از خطوط مقدم جنگ اوکراین رفته و از مقر فرماندهی نیروهای روس در جبهه جنوب بازدید کرده بود.

حضور این مقام ارشد نظامی و دفاعی روسیه در خطوط مقدم جنگ در حالی انجام می‌شود که جنگ اوکراین از پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰ آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

ارتش روسیه به فرمان ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور، «عملیات نظامی ویژه در اوکراین» را با هدف «نازی زدایی اوکراین»، خلع سلاح این کشور و تضمین منافع امنیتی روسیه آغاز کرد.

 پوتین پیش از فرمان آغاز این عملیات، استقلال دو جمهوری «دونتسک و لوهانسک» از اوکراین را به رسمیت شناخت و به درخواست سران آنها برای ارسال نیرو پاسخ مثبت داد.

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول