اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

۱۶ دستگاه تنور گازی بین عشایر بلورد سیرجان توزیع شد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیرجان از توزیع ۱۶ دستگاه تنور گازی بین عشایر بخش بلورد سیرجان خبر داد.

۱۶ دستگاه تنور گازی بین عشایر بلورد سیرجان توزیع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان،  مهران میرشاهی رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان سیرجان امروز با تاکید بر حفاظت از منابع طبیعی در عرصه مرتعی و جنگلی گفت: منطقه  بلورد از جمله نقاط خوش آب‌ و هوای شهرستان سیرجان و برای سکونت و فعالیت اقتصادی عشایر تعیین شده است.

 وی با تاکید بر جلوگیری از قطع درختان افزود: به‌منظور جلوگیری از قطع درختان برای پخت نان توسط عشایر، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیرجان در برنامه‌ای ترویجی و فرهنگی امروز اقدام به  توزیع ۱۶ دستگاه تنور گازی با اعتبار یک‌میلیارد ریال بین عشایر این منطقه کرد.

 میرشاهی افزود: این کار در ادامه طرح جایگزینی سوخت فسیلی و تشویق مردم در حفاظت از عرصه‌های جنگلی شهرستان انجام شده است و بدون شک تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

 وی افزود: انتظار داریم با استفاده کردن خانواده‌های عشایری از تنور گازی، از مراتع و عرصه‌های جنگلی شهرستان مراقبت بیشتری شود و زمینه‌ای برای حفظ طبیعت فراهم شود.

 میرشاهی همکاری عشایر منطقه با ادارات منابع طبیعی و امور عشایررا مطلوب توصیف و بیان کرد: تغییر الگوی مصرف سوخت در بین عشایر و دامداران یک ضرورت است و فرهنگ‌سازی منابع طبیعی در این راستا ادامه دارد.

 وی بوته‌کنی در مراتع را نیز یک آسیب جدی دانست و تاکید کرد: قطع درختان و بوته‌کنی  یک آسیب جدی به اراضی منابع طبیعی وارد می‌کند که منجر به فقیر شدن عرصه های جنگلی و مرتعی می‌شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیرجان با اشاره به توزیع رایگان تنور بین عشایر منطقه تصریح کرد: طرح توزیع رایگان تنور پخت نان در بین عشایر ادامه دارد و تا کنون بیش از ۶۰ تنور گازی همراه با کپسول گاز بین عشایر منطقه توزیع شده است و انتظار می‌رود شاهد مشارکت بیشتر عشایر با برنامه‌های ترویجی منابع طبیعی باشیم.

پایان پیام/۸۰۰۱۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول