اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

مجمع خیرین مدرسه‌ساز به دنبال ساخت دارالقرآن در قم

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قم با اشاره به اینکه ساخت دارالقرآن‌ها و مراکز فرهنگی در دستور کار این مجمع قرار دارد، گفت: امیدواریم عملکردهای موفق در قم الگویی برای سایر استان‌های کشور باشد.

مجمع خیرین مدرسه‌ساز به دنبال ساخت دارالقرآن در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ناصر علایی در مراسم امروز افتتاح دبستان و دارالقرآن حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای، که صبح امروز در منطقه نیروگاه قم برگزار شد، این دبستان و دارالقرآن را یک پروژه ویژه خواند و بیان کرد: لازم است تا استفاده حداکثری از این فضا مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: بر این باوریم که حفظ فرزندان ما جز از مسیر ارتباط با قرآن و اهل بیت (ع) محقق نمی شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم همچنین ساخت دارالقرآن ها و مراکز فرهنگی را در دستور کار این مجمع دانست و گفت: امیدواریم که این اقدامات، الگویی برای همه استان های کشور باشد.

وی با بیان آماری از پروژه های در دست اقدام اداره کل نوسازی مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز در استان خاطر نشان کرد: تردیدی نیست که ظرفیت و توان قم برای این اقدامات، بیش از این است.

علایی به موضوع مهم تحقق عدالت آموزشی توجه داد و تصریح کرد: لازمه تحقق این عدالت، امکان دستیابی به زمین در همان محل مورد نیاز برای ساخت مدرسه است، از این رو ضروری است تا این مشکل مهم در قم از سوی مسئولان و از جمله رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سطح ملی پیگیری شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم با تقدیر از زحمات همه دست اندرکاران برای به ثمر نشستن پروژه های عمرانی آموزشی در قم گفت: نام برخی افراد در تحقق این پروژه ها برده نمی شود، در حالی که بر این باورم که حتی نیروهای خدماتی عزیز ما هم همانند مسئولان بلندپایه در این پروژه ها نقش دارند و اجر می برند.

همچنین در این مراسم، یکی از اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز استان در سخنانی اظهار کرد: خداوند به خیرین مدرسه ساز توفیق داده تا برای ساخت مدرسه از مال و اموال خود بگذرند.

ابوالفضل هندویان بسیاری از خیرین مدرسه ساز استان قم و دست اندرکاران این عرصه را شاگردان مکتب اخلاق آیت الله مشکینی و آیت الله آشتیانی خواند و تأکید کرد: مسئولان نباید فراموش کنند که امروز روز حرف نیست، بلکه روز عمل است، ضمن آن که مردم نیز به خوبی تفاوت بین حرف و عمل را می فهمند.

عضو مجمع خیرین مدرسه ساز استان افزود: خوشبختانه دبستان و دارالقرآن حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای ابتدا عملیاتی و به دانش آموزان عزیز تحویل داده و سپس تصمیم بر آن شد که مراسم افتتاحی هم برای آن برگزار شود.

هندویان همچنین به موضوع مسمومیت های اخیر در برخی مدارس توجه داد و خاطر نشان کرد: حضرت آقا در سخنان اخیر خود به صورت مختصر و مفید به این موضوع پرداختند و تصریح فرمودند که افراد دخیل در این موضوع شناسایی و رسوا خواهند شد.

انتهای پیام/ ۷۸۰۳۶

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول