اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

نظام مالیاتی می تواند بار اصلی تأمین مالی دولت را بر دوش بکشد/ با مردم مدارا کنید

رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: این باور در مجلس و دولت ایجاد شده که نظام مالیاتی از این توانمندی برخوردار است که بار اصلی تأمین مالی دولت را بر دوش بکشد.

نظام مالیاتی می تواند بار اصلی تأمین مالی دولت را بر دوش بکشد/ با مردم مدارا کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، داوود منظور رییس سازمان امور مالیاتی کشور صبح امروز در همایش مدیران استانی این سازمان که در مرکز هرمزگان در حال برگزاری است، اظهار کرد: با مدیران جهادگر و همکاران پرتلاش موفق به کسب دستاوردهایی شده ایم که مورد تأیید دولت و مجلس است و البته در این همایش دو روزه، خلأها و کاستی ها را بررسی و نقد خواهیم کرد تا بتوانیم عملکرد هرچه مطلوب تری در سال 1402 داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در جریان این همایش و با حضور وزیر اقتصاد، کارنامه یک ساله نظام مالیاتی را نیز رونمایی خواهیم کرد که مشتمل بر دستاوردها و تفاوت های با گذشته و تغییر روندها و مسیرها و تأثیر آنها بر شاخص های مالیاتی است.

منظور ابراز امیدواری کرد که رکوردهای جدیدتری در سال آینده در اخذ و تأمین مالیات ثبت شود. این باور در مجلس و دولت ایجاد شده که نظام مالیاتی از این توانمندی برخوردار است که بار اصلی تأمین مالی دولت را بر دوش بکشد.

 

رییس سازمان امور مالیاتی کشور با تأکید بر تقویت اصل بهره وری در نظام مالیاتی کشور، افزود: هر تصمیم ما در سازمان باید مبتنی بر عقل جمعی و حاصل جمع نظرات نخبگانی سازمان باشد تا سبب ایجاد رویکردهای تحولی و پیش برنده باشد.

وی توجه به حوزه فرار مالیاتی، وصول درآمدها، اصلاح فرآیندهای مدیریتی، هوشمندسازی مالیاتی و بهبود و بهره وری ادارات کل را 5 محور اصلی و اساس فعالیت ها در ستاد سازمان برشمرد و بیان داشت: محور تمام برنامه ها، تحقق سند دولت مردمی و میثاق نامه ابلاغی رییس جمهور خواهد بود و مطالعه فصل مالیات این میثاق نامه را به همه عزیزان امور مالیاتی را به همه عزیزان پیشنهاد می کنم.

منظور همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود احترام به مردم را مورد تأکید قرار داد و گفت: مشکل مردم را مشکل خودمان بدانیم و مودیان را مورد توجه و تعامل بیشتری قرار دهید و اگر اختیاراتی داریم، از این اختیارات به نحو هر چه بیشتری بهره ببریم و ما درخواست های ادارات استانی در مرکز در مورد پرونده هایی که به کمک بیشتری نیاز دارند، را دقیقا و نگاه دغدغه مندانه بررسی می کنیم.

وی کمک به مودیان برای بازگشت به روند طبیعی فعالیت را از اولویت های مدیران استانی برشمرد و عنوان داشت: اگر مودی در شرایط مناسبی قرار داشته باشد، ما می توانیم مالیات خودمان را از او بگیریم و لذا ضروری است تا در سایه یک تعاملی، رضایتمندی را ارتقا دهیم.

رییس سازمان امور مالیاتی، مشاهده رضایتمندی فعالان اقتصادی در شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی را بسیار با اهمیت خواند و افزود: تلاش داریم تا حداقل سالی یک بار در شورای گفت و گوی تمام استان ها حاضر شویم و تاکنون در 17 استان حاضر شده ایم و این روند ادامه خواهد داشت.

منظور از مدیران امور مالیاتی استان ها در زمینه کارمندان نیز خواست تا مشکلات آنان را درک کرده و متناسب با شرایط سازمانی، در جابجایی ها و پاداش ها و مرخصی ها، با دید بازتر و منصفانه تری رفتار کرده و در بستری دوستانه و همکارانه اقدام شود تا همکاران احساس کنند که برخورد پدرانه با آنان وجود دارد و از سوی دیگر در صیانت از همکاران نیز با پیش بینی، جابجایی و تذکر صورت گیرد تا همکاری گرفتار مسائل و مشکلات پلیسی و ... نشود.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول