اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پایان چشم‌انتظاری ۹ ساله مردم‌ علی‌آبادکتول/ آغاز ۱۵۰ کیلومتر راهسازی در گلستان

چشم انتظاری ۱۰ ساله مردم علی‌آبادکتول در پروژه روگذر علی‌آبادکتول با ورود دولت سیزدهم در اقدامی جهادی به پایان رسید.

پایان چشم‌انتظاری ۹ ساله مردم‌ علی‌آبادکتول/ آغاز ۱۵۰ کیلومتر راهسازی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان علی آباد کتول ، ضلع غربی پروژه روگذر علی‌آبادکتول که به نام بقیه‌الله اعظم نامگذاری شد، پس از ۱۰ سال با تلاش دولت سیزدهم عصر امروز به بهره‌برداری رسید.

اواخر سال گذشته اجرای این پروژه از پیمانکار غیربومی گرفته شد و اداره‌کل راه و شهرسازی گلستان به عنوان مسئول پروژه مشخص و مکلف شد با سرعت پروژه را به پایان برساند.

پس از ۹ ماه این پروژه امروز به بهره‌برداری رسید و همزمان آغاز عملیات اجرایی توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل راه و شهرسازی گلستان آغاز شد.

روگذر علی‌آبادکتول جهادی به پایان رسید

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار کرد: خوشبختانه مسئولان استانی به ویژه استاندار و معاونین  با فعالیت‌های جهادی و انقلابی پای کار بوده و اقدامات خوبی برای استان انجام می دهند.

وی تصریح کرد: مسیر جاده دانشگاه پیام نور علی‌آباد کتول  بعنوان سومین شهرستان استان با توجه به اینکه محل تردد دختران و پسران و فرزندان ما برای تحصیل بوده نیاز است آسفالت شده و این مسیر قابل دسترسی بهتری باشد.

رحمت‌الله نوروزی خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های مهم شهرستان تله‌کابین و مسیر جاده علی اباد کتول و شاهرود بوده که مورد تاکید مسئولان استانی و شهرستانی است و این جاده بعنوان کریدور بین المللی اسیای میانه مورد توجه است.

وی ادامه داد: همدلی و اتحاد بین مسئولان و مدیران اجرایی در سطح استان با مدیران اجرایی شهرستان ها و تعامل نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مسئولان ارشد کشوری سبب شد تا استان گلستان در مسیر ارتقاء و پیشرفت و توسعه قرار گیرد.

نوروزی گفت: برای رفع عقب ماندگی استان گلستان نیاز به همدلی و تعامل بین مسئولان و مدیران اجرایی با هم و مردم بوده تا به بالندگی و پیشرفت برسیم.

وی اضافه کرد: این پروژه روگذر ۹ سال به نتیجه نرسید که با تغییر پیمانکار توسط مرحوم رستم قاسمی وزیر پیشین راه و شهرسازی، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به عنوان مسوول پروژه مشخص و‌پروژه به صورت جهادی به نتیجه رسید.

آغاز ۱۵۰ کیلومتر راه‌سازی در گلستان

استاندار گلستان در این جلسه اظهار کرد: مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گلستان مبلغ سه هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که می بایست بند بند و ریال به ریال این مصوبات به عنوان فرصت خوب توسعه و پیشرفت استان انجام شود.

علی‌محمد زنگانه تصریح کرد: در این مصوبات به طور متوازن همه استان گلستان از غرب با یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پرورش ماهیان خاویاری و میگو تا احداث و لایروبی آب بندان ها، زهکشی ۱۱۰ هزار هکتار اراضی شیبدار و پروژه های بیابان زدایی در شرق استان دیده شده است. 

استاندار گلستان گفت: در این مصوبات موضوعات متنوع در حوزه کشاورزی با توجه به پتانسیل استان گلستان در راستای توسعه استان دیده شده است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: با همت مجمع نمایندگان به ویژه نماینده مردم علی اباد کتول در مجلس شورای اسلامی به عنوان نائب رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی توانستیم پیگیر پروژه های مهم این حوزه باشیم و پروژه هایی که چند سال کلنگ زنی و رها شده بود را دوباره برای تکمیل احیا کنیم.

زنگانه ادامه داد: با همدلی و ایجاد شبکه ائتلافی به برکت نظام جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم بن بست شکنی پروژه‌ها در حال انجام بوده و علیرغم مشکلات مالی سرعت پروژه‌ها افزایش پیدا کرده است بطور مثال در دولت سیزدهم با تلاش شبانه روزی توانستیم امروز یک هزار و ۵۳۵ واحد مسکونی را تحویل مددجویان دهیم.

زنگانه گفت: در همین مدت کوتاه دولت سیزدهم به اندازه ۲۰ سال در حوزه پروژه‌های راهداری عملیات اجرایی صورت گرفته است. 

وی افزود: عملیات اجرایی ۱۵۰ کیلومتر از راه‌های استان در دستور کار بوده که تاکنون ۳۰ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است.

استاندار گلستان گفت: پروژه‌هایی مانند خلیج گرگان، پتروشیمی، پروژه های جنگل و غیره در این دولت بن بست شکنی شده و در راستای توسعه استان در دست اجرا است.

زنگانه گفت: هیچ کوتاهی در اجرای پروژه‌ها بخصوص پروژه‌های مصوبات سفر پذیرفتنی نیست و تمام مدیران مکلفند تمام پروژه‌ها را به صورت کامل اجرا کنند.

گفتنی است، برای پروژه روگذر علی‌آبادکتول ۴۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

همچنین ۷۱ پروژه راهداری با اعتبار ۴۳۷ میلیارد تومان در دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول