اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

شادی خوزستانی‌ها در میلاد فرمانده/ شهدای گمنام میزبان جشن‌های ولادت منجی شدند

همزمان با فرا رسیدن ولادت باسعادت حضرت صاحب الزمان(عج) جشن‌های گوناگونی در سراسر خوزستان با حضور قشرهای مختلف مردم ولایتمدار این استان برگزار شد.

شادی خوزستانی‌ها در میلاد فرمانده/ شهدای گمنام میزبان جشن‌های ولادت منجی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان ولادت فرخنده و خجسته منجی عالم بشریت حضرت اباصالح المهدی(عج) جشن و شادی در نقاط مختلف استان خوزستان دیار سردار شهید بهنام محمدی‌راد و سردار شهید سید محمدجواد هاشمی برگزار شد.

محافل شادی و سرور به مناسبت میلاد حضرت مهدی موعود(عج) در شهر اهواز زادگاه سردار سرلشکر شهید علی هاشمی برگزار شد که همشهریان سردار شهید رضا حمیدی و سردار جاویدالاثر شهید نادر رنگ خونی به شادی پرداختند.

در حرم علی مهزیار اهوازی واقع در خیابان آزادگان، خیابان شهید باقری نیز جشنی به مناسبت فرا رسیدن ولادت باسعادت حضرت صاحب الزمان(عج) برگزار شد که با مولودی‌خوانی سید محمد امام رنامه‌های متنوع و شاد، اجرای سرود و نماهنگ، اهدا جوایز به همنامان امام زمان(ع) و نورافشانی همراه بود.

در مسجد امام حسن عسکری(ع) فاز 2 پادادشهر نیز همزمان با نیمه شعبان جشن و شادی برگزاری شد که ناصر مسکین در جمع اهالی دیار شهید مهدی روشنگرزاده، شهید محمدمهدی نوروزتولایی، شهید جاویدالاثر عبدالمهدی راضی‌نژاد، سرباز شهید مهدی سالمی، شهید مهدی عتاب، شهید مهدی ممبینی و شهید مهدی جعفری مولودی‌خوانی کرد.

از سوی مسجد حضرت جوادالائمه(ع) منطقه پادادشهر هم به مناسبت فرا رسیدن روز نیمه شعبان و ولادت با سعادت دوازدهمین اختر تابناک سپهر امامت و ولایت حضرت امام مهدی(ع) جشنی با حضور اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان اهوازی برگزار شد.

در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) فاز 3 کوی ملت همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت مهدی(عج) جشنی برگزار شد که سید علی حسینی مولودی‌خوان محفل شادی همشهریان شهید مهدی کردی‌پور، شهید محمدمهدی عیدی‌زاده، شهید مهدی احسان‌نیا، مجاهد شهید مهدی میاحی، شهید مهدی دقاقله‌پور و شهید مهدی جلودارتاصری بود.

تقدیر از قرآن آموزان ممتاز موسسه قرآنی امام رضا(ع)

در این برنامه معنوی که جمعی از طلاب و روحانیون، همچنین خانواده معظم شهدا حضور داشتند، ایمان عسکری در جمع مردم اهواز و اهالی دیار شهید رضا شعیبی، شهید میلاد جهانگیری‌نژاد، شهید سینا آقاجری، شهید اسماعیل شفیعی‌نژاد، شهید محمد عذاری و شهید سید حسن سواری مولودی‌خوانی کرد.

در مسجد الغدیر کوی جمهوری اسلامی نیز با حضور اقشار مختلف مردم به مناسبت فرا رسیدن میلاد فرخنده قطب عالم امکان حضرت مهدی آل محمد(عج) جشن و شادی برپا شد که مداحان اهل بیت(ع) در این برنامه شعرخوانی و سرودخوانی کردند.

به مناسب نیمه شعبان ولادت باسعادت حضرت اباصالح المهدی(عج) در مسجد نور منطقه رسالت نیز جشن و شادی برگزار شد که جمعی از مردم اهواز در این محفل نورانی به شادمانی و سرور پرداختند.

مسجد اباالفضل العباس(ع) منطقه بهارستان نیز شاهد حضور شیعیان اهوازی و همشهریان سردار شهید سید مهدی نجم‌السادات، شهید مدافع حرم سید مهدی موسوی، شهید مهدی محمودی‌راد، شهید مهدی شبه، شهید جاویدالاثر سید مهدی شبیبی و شهید مهدی سیاح طرفی بود که در جشن میلاد حضرت صاحب الزمان(عج) شرکت کردند.

جمعی از مردم اهواز نیز با حضور در مسجد بقیه الله الاعظم(عج) نهضت آباد نیز نیمه شعبان را جشن گرفتند که ماجد نصری و محمدحسین پورفاطمی در جمع اهالی دیار شهید سید مهدی مرعشی، سرباز شهید مهدی باوی، شهید مهدی نادری، شهید مهدی علی‌پور ساکی، شهید مهدی عباسی‌فرد، جهادگر شهید مهدی پورسلان و سرباز شهید مهدی دوبری به شعرخوانی پرداختند.

جشن سالروز میلاد مسعود و فرخنده حضرت امام زمان(ع) با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از جوانان و نوجوانان اهوازی در حسینیه امام رضا(ع) برگزار شد که در این برنامه از قرآن آموزان ممتاز موسسه قرآنی امام رضا(ع) اهواز نیز تقدیر شد.

جشن میلاد در جوار شهدای گمنام پارک قیام

در مسجد ‌انقلاب‌ مهدی(عج) کوی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اهواز نیز با حضور اقشار مختلف مردم جشن و شادی همزمان با فرا رسیدن میلاد پر خیر و برکت امام مهدی(عج) برگزار شد که همشهریان شهید مهدی رضا پور مقدم، شهید علی مهدی منصوری، شهید سید مهدی موسویان، شهید مهدی طمیمیان، شهید محمدمهدی واحدیان، شهید سید مهدی آل‌عمران و شهید مهدی عموری در این برنامه به شادی پرداختند.

در مهدیه اهواز واقع در خیابان شهید علم الهدی نیز همزمان با فرا رسیدن نیمه شعبان سالروز ولادت فرخنده و خجسته حضرت مهدی آل محمد(عج) جشن و شادی برگزار شد که ابراهیم قانع از مشهد و عباس ثامری در این برنامه مدیحه‌سرایی کردند و هدایایی ارزنده نیز به حاضران در این آیین سرور و نشاط از سوی برگزار کنندکان اهدا شد.

همچنین به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان جشن و سرور از سوی مسجد قائمیه کمپولو شمالی برگزار شد که برپایی مواکب مهدوی، غرفه کودک، اجرای گروه سرود، مولودی‌خوانی، اجرای مسابقات متنوع و نورافشانی از جمله برنامه‌هایی بود که با حضور همشهریان شهید مهدی اسکندری، شهید مهدی قلعه‌تکی، سرباز شهید عبدالمهدی ویسی، شهید مهرداد مکوندی، شهید ایوب راشدی‌پور و سرباز شهید مسعود پل در این آیین نورانی اجرا شد.

با حضور جمعی از اقشار مختلف مردم و جوانان و نوجوانان خوزستانی جشن نیمه شعبان در فاطمیه اهواز واقع در خیابان شهید عظیم، نبش خیابان شهید ادهم برگزار شد که مولودی‌خوانان این برنامه معنوی سید محسن امام و فرید آلبوغبیش بودند.

در پارک قیام کوی ترابری و در جوار تربت پاک دو شهید گمنام نیز جشن و سرور به مناسبت میلاد بابرکت و مسعود حضرت اباصالح المهدی(عج) برگزار شد که همراه با نورافشانی، ایستگاه صلواتی و غرفه کودک بود فرید آلبوغبیش نیز در جمع اهالی دیار سردار شهید علی لویمی، شهید علی کمایی، شهید خالد ماموسیان، شهید بهزاد جلیلی، شهید بیژن ماسوریان و شهید یونس هویزه‌راکی به مولودی‌خوانی پرداخت.

در پارک شهید خواجه‌نژاد زیباشهر نیز با حضور جمعی از خانواده‌های اهوازی جشن و شادی به مناسبت نیمه شعبان خجسته زادروز حضرت صاحب الزمان(عج) برگزار شد که برنامه‌های متنوعی از جمله نقاشی کودکان و مولودی‌خوانی در این آیین به اجرا درآمد.

برپایی ایستگاه صلواتی مردمی در کوی شهید مدرس

در مسجد امام حسن عسکری(ع) چهار راه اباذر(زند) نیز همزمان با فرا رسیدن نیمه شعبان سالروز ولادت باسعادت و فرخنده حضرت مهدی(عج) با حضور اقشار مختلف مردم جشنی برگزار شد که مداحان اهل بیت(ع) به مولودی‌خوانی و شعرخوانی پرداختند.

از سوی مسجد جوادالائمه(ع) خیابان بنی‌هاشم کوی انقلاب نیز به ماسبت فرا رسیدن نیمه شعبان ولادت خاتم الاوصیاء حضرت مهدی(عج) ایستگاه صلواتی در خیابان سردار شهید سید محمدرضا حسنی‌زاده برگزار شد که جوانان اهوازی از اهالی محل شهید سید مرتضی حسنی‌زاده پذیرایی کردند.

از سوی یکی از اهالی کوی شهید مدرس اهواز نبش خیابان پنجم یک ایستگاه صلواتی به مناسبت فرا رسیدن ولادت فرخنده حضرت مهدی آل محمد(عج) برگزار شد که با حضور نوجوانان اهوازی با شربت، چای و قهوه از اهالی این منطقه پذیرایی شد.

 

در حسینیه انصارالحسین(ع) کوی شهید مدرس اهواز نیز همزمان با ولادت فرخنده حضرت صاحب الزمان(عج) جشن و سرور برگزار شد که مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در جمع مردم اهواز و اهالی دیار شهید فرود حسین محمدی، شهید غلامحسین فولادی، شهید عبدالحسین سلامات، شهید غلامحسین نیک‌رفتار، سرباز شهید حسین زهیری و شهید حسین مالمیر به مولودی‌خوانی و شعرخوانی پرداختند.

اهالی و جوانان شهر کوت عبدالله دیار سرباز شهید نبی دریس، سرباز شهید نجم الدین باوی، شهید هاشم دشتستانی، سرباز شهید رحیم حزباوی و شهید مدافع حرم علی خوش ‎لسان عید میلاد خجسته و باسعادت امام زمان(عج) را جشن گرفتند.

همزمان با سالروز میلاد خجسته حضرت صاحب الزمان(عج) محافل شادی در شهر مسجدسلیمان برگزار شد که همشهریان شهید جاویدالاثر شنبه تاوسه، شهید جاویدالاثر ابراهیم قندعلی‌مرغان، شهید محسن بختیاری‌خواه، شهید سعید کریمی، شهید مهران زرافشان، شهید شاپور عباسی و شهید غلامرضا بامدی در این برنامه حضور داشتند.

یادواره شهید عزیز الماسی در امیدیه

در آستانه نیمه شعبان سالروز ولادت فرخنده و خجسته منجی عالم بشریت حضرت ابا صالح المهدی(عج) یادواره سردار شهید عزیز الماسی و 64 شهید شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با حضور اقشار مختلف مردم در امیدیه برگزار شد.

در این یادواره که در فضایی آکنده از معنویت برگزار شد مردم خوزستان یاد و خاطره سردار شهید عزیز الماسی و 64 شهید شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری را گرامی داشتند.

یادواره سردار شهید عزیز الماسی و 64 شهید شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در مجموعه ورزشی ولایت امیدیه برگزار شد که جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان اسلام و بسیجیان در این برنامه حضور یافتند.

 

سردار شهید عزیز الماسی در جریان خاموش کردن آتش چاه شماره 50 حوزه نفتی اهواز که به‌دست منافقین منفجر شده بود در روز هفدهم اسفندماه سال 1371 به درجه رفیع شهادت نائل آمد که یادبود این شهید در محل شهادتش نصب شده است.

در نیمه شعبان مردم خرمشهر در خیابان‌های مختلف این شهر برای ولادت حضرت امام مهدی(عج) جشن و شادی برپا کردند و به هلهله و پایکوبی پرداختند.

امسال نیز مردم خرمشهر با حضور در صحن شهدا مسجد جامع در جوار شهدای گمنام غواص هشت سال دفاع مقدس و شهید مدافع حرم محمدرضا عسکری‌فرد همزمان با نیمه شعبان سالروز ولادت مسعود و خجسته حضرت اباصالح المهدی(عج) جشن و شادی کردند.

جشن نیمه شعبان در شیبان

هر ساله در نیمه شعبان سالروز ولادت بابرکت خاتم الائمه حضرت مهدی موعود(عج) مساجد و حسینیه‌های شهر شیبان ریسه شادی بسته و میلاد امام زمان(ع) خود را جشن می‌گیرند.

امسال نیز در حسینیه مردمی ابوالفضل العباس (ع) اهالی شهر شیبان برای چهلمین سال متوالی میلاد امام زمان(ع) را جشن گرفتند و به کودکان شرکت کننده در این برنامه شاد عیدی و شیرینی دادند و این روز بزرگ را گرامی داشتند.

در منطقه گتوند دیار سردار شهید حسین منجزی، شهید محمدرضا اکبری، شهید علیرضا مقامی و  شهید مدافع حرم محمد تاج‌بخش نیز مجالس شادی به مناسبت فرا رسیدن نیمه ماه شعبان ولادت حضرت مهدی آل محمد(عج) برگزار شد.

مردم باغملک و همشهریان شهید امید نریمیسایی، سردار شهید امید فرجی‌زنگنه، شهید علی سلمانوند، شهید اسحاق صابری‌نژاد، شهید حجت‌الله رحیمی و شهید مرتضی حشمان هم با حضور در مساجد در سالروز ولادت حضرت امام مهدی(عج) به شادی پرداختند.

مردم شهرستان شوش نیز در نیمه شعبان ولادت خجسته حضرت قائم آل محمد(عج) در آیین‌های جشن و سرور که به همین مناسبت در جای جای این منطقه برگزار شده بود شرکت کردند.

در شب نیمه شعبان نیز مردم شوش دانیال در نقاط مختلف این شهر برای ولادت حضرت امام مهدی(عج) مراسم جشن و شادی برپا کردند و با پخش شیرینی و شربت این روز بزرگ و عید شعیان را گرامی داشتند.

تجلیل از از دانش‌آموزان نخبه قرآنی

همزمان با فرا رسیدن نیمه شعبان میلاد فرخنده حضرت صاحب الزمان مهدی موعود(عج) جشن تکلیف دانش‌آموزان در مدرسه ابتدایی آمنه شهر حر با حضور نمایندگان آموزش و پرورش، شهردار  و اعضای شورای اسلامی شهر حر، اعضای انجمن اولیا و مربیان در حسنیه ابوالفضل العباس(ع) برگزار شد.

جشن بزرگ نیمه شعبان در روستای احمد مولا با حضور نماینده مردم شهرستان‌های شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد شهرستان شوش و مردم ولایتمدار روستاهای منطقه چعب بخش مرکزی شوش برگزار شد.

جشن میلاد فرخنده حضرت صاحب الزمان(عج) با حضور اولیا، دانش‌آموزان، بسیجیان، فرهنگیان و شاعران در آموزشگاه آیندگاه روستای الجزایر برگزار شد که در این برنامه مداحان اهل بیت(ع) به مولودی‌خوانی و شعرخوانی برای حاضران پرداختند.

در حاشیه این مراسم  ایستگاه صلواتی برگزار شد و از دانش‌آموزان نخبه قرآنی و فرهنگی هنری،آموزشگاه آیندگاه روستای الجزایر(بیت ارحمه) برگزار شد.

به مناسبت میلاد خجسته و مبارک حضرت صاحب الزمان(عج) جشن و شادی در شهرستان دزفول برگزار شد که همشهریان شهید محمد فرخی‌راد، سردار شهید غلامعلی آهوزاده، شهید محمود شهیان‌زاده(صدیقی)، شهید حسین کریمی‌یگانه، شهید بهمن رضایی‌نیا، شهید حسین ولایتی‌فر و شهید سعید زارع به شادی پرداختند.

در آبادان نیز محافل جشنی به مناسبت فرا رسیدن میلاد فرخنده حضرت امام زمان(عج) برگزار شد که همشهریان شهید کاظم سعیدی‌نیا، شهید قاسم درآهکی، شهید سید رضا ثابتی، شهید علی صالحی‌مجد، شهید یونس بحر و سرباز شهید عبدالرضا حمودی در این محافل به شادی پرداختند.

جشن میلاد در جاده صاحب الزمان(عج) شهر شوشتر

در مسجد جامع شهر ملاثانی واقع در خیابان شهید محمد گلابی نیز به مناسبت فرا رسیدن ولادت فرخنده امام زمان(عج) جشنی برگزار شد که همشهریان شهید سعید حمیدی‌اصل، شهید عبدالله کریم‌زاده، شهید عزیز عامری، شهید سعید مروانی، شهید صبر کرملاچعب، شهید علی عتابی و شهید علی حمیدیان‌پور در این برنامه حضور داشتند.

جشن میلاد بابرکت حضرت امام زمان(عج) در مدرسه ابتدایی خسرج شیخ زویر در شهرستان کرخه برگزار شد که در این برنامه یوسف گلمغانی مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان کرخه، جمعی از پرسنل این اداره، اعضای حوزه مقاومت بسیج شهر الوان، تعدادی از خیرین و نیکوکاران حضور داشتند.

در این جشن که دانش آموزان و اولیای آنها نیز حضور داشتند از خیرین و نیکوکارانی که به مدرسه ذوالفقار کمک کرده بودند با اهدا لوح، تشکر و قدردانی شد.

همچنین همزمان با نیمه شعبان جمعی از مردم بهبهان و همشهریان شهید شعبان گلکار، شهید سید خلیل هاشمی‌فر و شهید یونس پورجلو نیز در مسجد امام محمد باقر(ع) محل گودچهک حضور یافتند و اعیاد شعبانیه و میلاد امام عصر(عج) را جشن گرفتند.

 

مردم رامهرمز و دیار سردار شهید احمد مومن، شهید محمد بزرگمهر، شهید محمدیار پژوهش، نخبه شهید امید حسینی، شهید نوید حقیقت‌شناس و شهید ضرغام پرست با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی و دینی در محافل جشن و شادی میلاد امام دوازدهم شرکت کردند.

در مسجد امام رضا(ع) جاده صاحب الزمان(عج) شهر شوشتر نیز با حضور اقشار مختلف مردم جشنی به مناسبت نیمه شعبان ولادت فرخنده منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) برگزار شد که عادل تناور در جمع اهالی دیار سردار شهید محمود خادم سیدالشهدا، شهید ابوالقاسم خادم سیدالشهدا، شهید عبدالمحمد ابراهیمیان، شهید عبدالعلی ثانی‌زاده و شهید محمود صالحی‌پور به مولودی‌خوانی پرداخت.

پایان پیام/72075

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول