اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان در مناطق زلزله زده ترکیه + فیلم

وزیر امور خارجه در توئیتی با اشاره به بازدیدش از خدمات هلال احمر، سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران در مناطق زلزله زده ترکیه گفت که گفت‌وگوهای مهمی با همتای ترکیه‌ای خود نیز داشته است.

امیرعبداللهیان در مناطق زلزله زده ترکیه + فیلم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که بامداد امروز (چهارشنبه) ۱۷ اسفند ماه در رأس هیأتی به منظور اعلام همدردی با دولت و ملت ترکیه در پی زلزله اخیر در این کشور و همچنین دیدار و گفت‌وگو با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه وارد آنکارا شد، بعدازظهر امروز وارد شهر زلزله زده آدی یامان شد و از مناطق زلزله زده بازدید کرد.

 

 

 

وی در این خصوص در توئیتر نوشت: ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ترکیه و بازدید از خدمات عالی هلال احمر، سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران در مناطق زلزله زده، گفت‌وگوهایی مهم با برادرم مولود چاووش اوغلو در آنکارا - از توسعه همکاری اقتصادی و تجاری تا موضوع انرژی، آب، محیط زیست، همکاری مرزی و پارلمانی - داشتیم.

 

 

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان در ملاقات با همتای ترکیه‌ای ضمن ابلاغ مجدد همدردی و تسلیت جمهوری اسلامی ایران به دولت و ملت ترکیه به خاطر جان باختگان زمین لرزه اخیر این کشور، اظهار داشت: از ساعات اولیه انتشار خبر زلزله در ترکیه و سوریه، مقام معظم رهبری و آقای رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران تأکید جدی بر کمک رسانی و ارائه امداد به مردم مصیبت دیده در این حادثه داشتند و دولت و تمامی ملت ایران برای کمک به مردم دوست و برادر ترکیه متحد شدند.

در این دیدار وزیر امور خارجه ترکیه ضمن ابراز خرسندی از سفر وزیر امور خارجه و ابراز همدردی وی و دولت و ملت ایران، از ارسال سریع کمک‌ها و اقلام امدادی جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله‌زده ترکیه در همان ساعات اولیه وقوع زمین لرزه تقدیر و تشکر کرد و گفت: این ابراز همبستگی و کمک‌ها نشان داد که ایران علاوه بر یک دوست و همسایه خوب، برادر خوب ترکیه است.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول