اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کاشت ۶۰۰ نهال یادمان ۶۰۰ شهید منطقه 2 اصفهان به دست مردم

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان گفت: همزمان با هفته درختکاری، آیین نهالکاری در پارک جنگلی پرتو منطقه 2 شهرداری اصفهان کاشت ۶۰۰ نهال یادمان ۶۰۰ شهید به دست خانواده شهدا و مردم انجام گرفت.

کاشت ۶۰۰ نهال یادمان ۶۰۰ شهید منطقه 2 اصفهان به دست مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره ارتباطات و روابط عمومی منطقه دو، محمد صیرفی‌نژاد مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان در آیین کاشت ۶۰۰ نهال یادمان ۶۰۰ شهید منطقه ۲ که در پارک جنگلی پرتو بختیاردشت انجام شد، اظهار کرد: این اقدام در راستای تثبیت و توسعه فضای سبز و سبزینگی شهر برای آیندگان و افزایش درخت در مجموعه ۵۲ هکتاری پارک جنگلی پرتو در بختیاردشت انجام شد.

وی افزود: البته این اقدام با حمایت‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری و سایر ارکان قرار است و این مجموعه جنگلی از ۵۲ هکتار در آینده به ۲۰۰ هکتار می‌رسد که خبر بسیار خوشحال‌کننده‌ای برای افزایش فضای سبز شهری در کنار تفرجگاه محله پرتو است.

صیرفی‌نژاد تصریح کرد: کاشت نهال ایثار به یاد شهدای منطقه یک اقدام فرهنگی و در راستای برنامه‌های قبلی همچون کنگره ۶۰۰ شهید منطقه و تبرکی است که امروز در قالب کاش نهال به ثمر نشسته است.

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان ادامه داد: تأثیر ایجاد فضای سبز به عنوان تنفسگاه شهر، در سلامتی و زندگی ما انکارناپذیر است و ما با برگزاری نهالکاری در نظر داریم فرهنگ درختکاری را  با استفاده از ظرفیت مشارکت قشرهای مختلف مردمی در منطقه توسعه دهیم.

 

وی در بخشی از صحبت‌های خود گفت: شهدا امنیت را برای ما به ارمغان آوردند و همه ما در برابر این از خودگذشتگی مسؤولیم و این اقدام به نشان قدردانی از ایثار این حماسه سازان و به یاد شهدای محلات صورت و برای همیشه ماندگار می‌شود.

صیرفی‌نژاد اضافه کرد: امروز دسته جمعی هر فرد یک نهال می‌کارد و این اقدام یکی از راهکارهای توسعه فضای سبز شهری این است که هر کدام از شهروندان با کاشت نهال در محل زندگی خود به افزایش سرانه فضای سبز کمک کند.

پارک جنگلی پرتو به ۲۰۰ هکتار توسعه می‌یابد

مجید عرفان‌منش مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در ادامه آیین کاشت نهال بیان کرد: ما امسال توزیع نهال رایگان را هدفمند کرده و تبدیل به اردوهای خانوادگی برای کاشت نهال کردیم و امروز نیز در قالب یک اردو برای احداث یک پارک برای مردم با همراهی خود مردم حضور یافته‌ایم.

وی افزود: متاسفانه شهر اصفهان آلوده‌ترین شهر ایران است و طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست سال گذشته  ۱۳۹۳ نفر فوتی در اصفهان براثر آلودگی هوا داشته ایم.

عرفان‌منش تصریح کرد: اولویت ما در سازمان پارک‌ها و فضای سبز ابتداحفظ فضای سبز موجود و جبران فضای سبز خسارت دیده به دلیل کم آبی و در نهایت توسعه فضای سبز شهری است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: پارک جنگلی ۵۳ هکتاری پرتو یکی از هدف‌های ما برای درختکاری و توسعه فضای سبز است و طبق تفاهم نامه‌ای که با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بسته شده؛ قرار است این مجموعه به حدود ۲۰۰ هکتار فضای سبز توسعه پیدا کند که زیر ساخت‌های آبیاری آن نیز فراهم شده است.

وی گفت: برای حفظ فضای سبز ما باید حداقل سوخت تولیدی شهر را رفع کنیم و این در حالی است که برای خنثی‌سازی سوخت سال ۹۶ ما تنها  ۶ هزار هکتار فضای سبز داشتیم در صورتی که باید چندین برابر فضای سبز می‌داشتیم تا این خسارت ناشی از سوخت‌های غیرمجاز خنثی شود.

 

عرفان‌منش تصریح کرد: بر اساس مطالعات جهانی برای خنثی‌سازی آلودگی هوا ناشی از سوخت‌های فسیلی، به ازای هر نفر ۱.۸ هکتار فضای سبز مورد نیاز است ولی در شهر اصفهان این میزان ۴ هکتار فضای سبز برای هر نفر است که در این راستا برای خنثی‌سازی حجم آلودگی هوای شهر نیازمند ۶۰۰ هزار هکتار فضای سبز هستیم که در عمل غیر ممکن است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: معتقدیم اگر مسؤولان نظام جمهوری اسلامی هر کدام در حوزه مدیریت خود برای کشور تلاش کنند شاهد تغییر و شکوفایی خواهیم بود و ما امروز در راستای مسؤولیت خود که به نام شهدا متبرک شده است، حضور یافتیم  و ما همیشه مدیون خون شهدا و خانواده آن‌ها هستیم و نمی‌توان این دین را ادا کرد.

لازم به ذکراست، پارک جنگلی پرتو جزو منابع ملی است و از سوی سازمان منابع طبیعی سال ۹۹ در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ع/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول