اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

پاسخگویی گوگل به پارلمان کانادا

یکی از مدیران گوگل روز جمعه به یک هیأت پارلمانی کانادایی که درباره این شرکت فناوری تحقیق می‌کند، گفت شرکت آلفابت 16 مارس(25 اسفند) مانع مسدود کردن مطالب خبری از نتایج جستجوی برخی کاربران کانادایی خواهد شد.

پاسخگویی گوگل به پارلمان کانادا

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت گوگل ماه گذشته، آزمایش سانسور خبری محدود را به عنوان پاسخی بالقوه به لایحه دولت کانادا (که هدف آن وادار کردن پلتفرم‌های آنلاین به پرداخت هزینه به ناشران محتوای خبری بود) را آغاز کرد. گوگل ادعا کرده که این آزمایش مانند هزاران آزمایش محصول دیگر است که این شرکت به طور منظم انجام می‌دهد.

این آزمایشات که به گفته شرکت کمتر از 4درصد از کاربران کانادایی را تحت تأثیر قرار داده است، از 9 فوریه آغاز شد و قرار بود به مدت پنج هفته ادامه داشته باشد.

جیسون کی مدیر سیاست عمومی گوگل، در صحبت با یک کمیته پارلمانی که در مورد این آزمایش‌ها تحقیق می‌کرد، تأیید کرد که این آزمایش‌ها هفته آینده به پایان می‌رسد.

کی اعلام کرد که اینها فقط آزمایش هستند و هیچ تصمیمی در مورد تغییرات محصول گرفته نشده است.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، ماه گذشته، گفت که این اشتباهی وحشتناک است که گوگل در واکنش به قانون اخبار آنلاین(یک لایحه دولتی که قوانینی را برای پلتفرم هایی مانند متا (META.O) و گوگل ایجاد می کند) محتوای خبری را مسدود کند.

او در آن زمان گفت: «واقعاً من را شگفت‌زده می‌کند که گوگل تصمیم گرفته است که ترجیح می‌دهد کانادایی‌ها را از دسترسی به اخبار منع کند تا اینکه واقعاً برای کاری که انجام می‌دهند به روزنامه‌نگاران پول بدهند».

فیسبوک همچنین نگرانی هایی را در مورد این قانون مطرح کرده و هشدار داد که ممکن است مجبور شود اشتراک گذاری اخبار را در پلتفرم خود مسدود کند.

صنعت رسانه‌های خبری کانادا از دولت خواسته است تا مقررات بیشتری را در مورد شرکت‌های فناوری وضع کند تا به این صنعت اجازه دهد زیان‌های مالی را جبران کند.

پیشنهاد اتاوا شبیه به قانون اساسی است که استرالیا در سال 2021 تصویب کرد و باعث تهدید گوگل و فیسبوک برای محدود کردن خدمات آنها شد. هر دو در نهایت پس از ارائه یک سری اصلاحات در قانون، با شرکت‌های رسانه‌ای استرالیایی معامله کردند.

پایان پیام/ ت 1852

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول