اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

کشوری ثروتمند است که از ظرفیت نیروهای انسانی بهره‌مند شود

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیش از این کشوری را ثروتمند قلمداد می‌کردیم که منابع طبیعی داشته باشد، گفت: امروز کشوری ثروتمند است که از نیروی انسانی خود درست استفاده کند.

کشوری ثروتمند است که از ظرفیت نیروهای انسانی بهره‌مند شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، امروز در آیین تفاهم نامه همیار دانش بنیان، گفت: یکی از افتخارات در نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که ابتدای انقلاب ۱۷۰هزار دانشجو داشتیم، اما امروز دانشجویان به ۴ میلیون رسیده است‌. 

وی با بیان اینکه افزایش دانشجویان یک فرصت و یک تهدید است، افزود: دشمن با جنبه تهدید را نگاه می‌کند و از این فرصتی که داریم یک تهدید درست می‌کند.

عباسی با اشاره به اینکه ۴۰درصد بیکاران جامعه از فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها هستند، بیان کرد: این افراد در مجموعه‌ای که هزینه شده و به یک جایی رسیده‌اند اما امروز جز بیکاران جامعه هستند و می‌تواند در آینده مشکل ایجاد کند.

وی با بیان اینکه تعریف کشور ثروتمند در گذشته مبنی بر منابع طبیعی بود، افزود: امروز کشوری را ثروتمند معرفی می‌کنند که نیروی انسانی خوبی داشته باشد و بتواند از این نیرو به خوبی استفاده کند. 

وی در خصوص قانون جهش تولید دانش بنیان، گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان از ابتدا امسال اجرایی شد.

عباسی با اشاره به ۲ رویکرد خوب دولت در بودجه، افزود: تبصره ۸ بودجه دولت که آب و کشاورزی بود تبدیل به آب، کشاورزی و محیط زیست شد و نشان دهند حمایت دولت از محیط زیست است و همچنین اضافه شدن تبصره دانش بنیان نشان دهند حمایت دولت از دانش بنیان است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول