اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درگیری در شمال کرانه باختری و شهادت سه فلسطینی

منابع فلسطینی از درگیری مسلحانه در شمال کرانه باختری خبر دادند و طبق گفته رسانه‌های رژیم موقت اسرائیل، سه فلسطینی در این درگیری به شهادت رسیدند.

درگیری در شمال کرانه باختری و شهادت سه فلسطینی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های فلسطینی و اسرائیلی، صبح امروز یکشنبه از درگیری مسلحانه در شهرک «جیت» در نزدیکی نابلس در شمال کرانه باختری خبر دادند. 

خبرگزاری فلسطینی «معاً» گزارش کرد، بامداد امروز، سه فلسطینی در درگیری مسلحانه با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در تقاطع شهرک جیت در نزدیکی نابلس مجروح شدند. اما رسانه‌های اسرائیلی خبر از شهادت آنان دادند. 

طبق گزارش این رسانه فلسطینی، نیرویی از ارتش اشغالگر با گروهی از افراد مسلح در تقاطع جیت درگیر شده و رسانه‌های اسرائیلی ادعا کرده‌اند که این نیرو هدف تیراندازی قرار گرفته است.

همچنین شبکه خبری الجزیره نیز این رویداد را پوشش داد و به نقل از بیانیه ارتش رژیم موقت اسرائیل گزارش کرد، این درگیری در شهرک «صره» در غرب شهر نابلس در شمال کرانه باختری روی داده است. الجزیره نیز نوشت، رسانه‌های صهیونیستی گفته‌اند، سه فلسطینی در این درگیری به شهادت رسیده‌اند و نظامیان اشغالگر یک فلسطینی را هم بازداشت کرده‌اند. 

دقایقی بعد از انتشار این خبر، رسانه‌های فلسطینی گزارش کردند که این سه فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. 

کرانه باختری در چند ماه اخیر شاهد ناآرامی است؛ بخصوص شهر نابلس که در ماه گذشته (میلادی) شاهد یک «کشتار خونین» بود و یازده فلسطینی در آن به دست نظامیان صهیونیست، به شهادت رسیدند.

«کشتار نابلس ۲۰۲۳» در ۲۲ فوریه گذشته روی داد؛ هنگامی که نظامیان رژیم کودک‌کش در ادامه پیگرد دو جوان فلسطینی در شهر نابلس، یازده فلسطینی را به شهادت رساندند و ۱۰۲ نفر را هم مجروح کردند.

با روی کار آمدن کابینه جدید به ریاست بنیامین نتانیاهو و تشکیل کابینه‌ای با وزرایی از احزاب راست‌گرا، و اقدامات تحریک‌آمیز آن از جمله تشدید شهرکسازی و افزایش تخریب خانه فلسطینی‌ها، درگیری مردم با نظامیان رژیم موقت اسرائیل بیشتر شده تا جایی که از ابتدای سال جاری میلادی (۲۰۲۳) بیش از ۶۰ فلسطینی به شهادت رسیده است.

پایان پیام/ص 


خبرنگار: وحید صمدی


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول