اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

افزایش 76درصدی بودجه فرهنگی شهرداری تهران/ساماندهی دستفروشان تئاتر شهر پس از نوروز

سخنگوی شورای شهر تهران از افزایش بودجه فرهنگی شهرداری در سال آینده خبرداد.

افزایش 76درصدی بودجه فرهنگی شهرداری تهران/ساماندهی دستفروشان تئاتر شهر پس از نوروز

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگارفارس در خصوص نامه شهردار تهران به رئیس جمهور برای تفویض اختیار برای ساماندهی کودکان کار گفت : شهرداری تهران قرارگاه اجتماعی تشکیل داد .همچنین در خصوص تفویض اختیار با شهردار تهران صحبتی داشتیم.

مدیریت یکچارچه شهری حلقه مفقوده شهر/ قرارگاه اجتماعی اتفاق خوبی بود

وی افزود: ما قرار گاه اجتماعی را در شهرداری ایجاد کردیم چرا که یکی از حلقه های مفقوده  در مدیریت شهری عدم مدیریت یکپارچه شهری بود که در حال حاضر شهرداری با ایجاد این قرارگاه به دنبال این است که همه نهادها در کنار هم باشند تا بتوانند این مشکلات را برطرف کنند.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه قرارگاه اجتماعی اتفاق خوبی بوده است،گفت: اما فراز وفرودهایی را پشت سر گذاشته و شهرداری نقش میانداری را داشته است. این قرارگاه می تواند الگوی خوبی برای کارهای دیگر باشد.

وی در پاسخ به این پرسش آیا بودجه ساماندهی این کار به شهرداری واگذار می شود گفت: باید کار به صورت یک تکه باشد و مباحث بودجه هم مطرح است.

نادعلی در خصوص ساماندهی دره فرحزاد گفت: بازدیدی از این بخش داشتیم و ساماندهی خوبی لحاظ شده و طراحی برای اکوپارک نیز صورت گرفته است.

افزایش 76 درصدی بودجه فرهنگی شهرداری تهران در سال آینده

سخنگوی شورای شهر تهران  در خصوص افزایش بودجه فرهنگی شهرداری در سال آینده گفت :بودجه افزایش 76درصدی را داشته است.

به گفته عضو شورای شهر تهران، ماموریت‌های اجتماعی و فرهنگی شاهد افزایش ۸۰ درصدی بوده و همچنین در ماموریت‌های سایر بخش‌های شهرداری تهران که از جنس اجتماعی و فرهنگی بوده نیز ۱۵۹ درصد افزایش بودجه داشته‌ایم. در حقیقت از ۹۳۶ میلیارد تومان سال ۱۴۰۱ رقم بودجه در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۴۴ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

پیوست اجتماعی برای پروژ ه های شهری

نادعلی در بخش دیگر سخنانش در خصوص در تهیه پیوست‌های فرهنگی اجتماعی  برای پروژه‌های اجرایی در شهر تهران، گفت: مجموعه مرکز مطالعات شهرداری تهران این دغدغه را برای پروژه‌های مختلف دارند و ما هم دائما این موضوع را گوشزد می‌کنیم.

به گفته نادعلی، باید  پروژه‌ای که شروع می‌شود از قبل پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی برای آن تهیه شود چرا که پس از آغاز پروژه، تهیه این پیوست‌ها کار سختی خواهد شد.

وی با بیان اینکه توسعه حمل ونقل عمومی اولویت اصلی شهرداری تهران است، گفت: دغدغه اصلی مدیریت شهری که در حقیقت شهروندان به عنوان مطالبه آن را طرح کردند؛ توسعه حمل و نقل عمومی و موضوع ترافیک است و برای رقم خوردن اتفاقات موثر بودجه نیز در این موارد تمرکز شده است.

توضیحات نادعلی در خصوص انتشار فیش حقوقی 30 میلیونی

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسشی در خصوص انتشار فیش حقوقی ۳۰ میلیون تومانی یکی از کارمندان شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: کمیسیون شهرسازی متنی را در این زمینه آماده کرده که اطلاعات کامل در آن تشریح شده است.

وی در خصوص چهارشنبه های فرهنگی در تهران گفت:  یک هفته در میان با حضور در مناطق تهران که از لحاظ جغرافیایی نیز جنوبی‌تر و کم برخوردارتر بودند برنامه چهارشنبه‌های فرهنگی را اجرایی کردیم.

به اعتقاد نادعلی، آسیب‌های اجتماعی شهر فقط در جنوب شهر نیست و در تمام نقاط شهر شاهد این آسیب‌ها هستیم و در بستر برنامه چهارشنبه‌های فرهنگی ۱۱ منطقه انتخاب شد.

وی ادامه داد:هر چهارشنبه فرهنگی با حضور   شورای معاونان شهرداری منطقه برگزار می‌شدو در این شورا مسئولان فرهنگی ادارات منطقه نیز حضور پیدا می‌کردند و یک بحث فرهنگی بیش از یک ساعته انجام می‌شد. 

به گفته نادعلی، در سال جاری ۱۱ بازدید اماکن ورزشی، ۱۳ بازدید اماکن دینی، ۵ بازدید اماکن هنری و ۳۰ بازدید اماکن فرهنگی به عمل آمد.

سخنگوی شورای شهر تهران  در بخش دیگر سخنانش در خصوص ساماندهی پارک دانشجو گفت: در بحث جمع‌آوری دست فروشان تعارض وجود دارد این دسته از افراد در حال فعالیت هستند اما فضای اطراف پارک دانشجو ساماندهی خواهد شد.

وی ادامه داد: به دلیل اغتشاشات و جلوگیری از التهاب بیشتر و همچنین به دلیل نوروز قرار بر این شد تا ساماندهی دست فروشان تئاتر شهر پس از عید انجام شود.

 بوستان‌های تهران قابل دفاع نیست/هیچ موانعی برای زیست شبانه وجود ندارد

نادعلی با بیان اینکه  بوستان‌های تهران قابل دفاع نیست و باید به سمتی برویم تا تمام خانواده‌ها بتوانند از فضای بوستان استفاده کنند، گفت: ورودی آسیب‌های اجتماعی باز است و باید برای این ورودی‌ها فکر کرد زیرا وظیفه ما نباید تنها جمع کردن آسیب‌ها باشد.

سخنگوی شورای شهر تهران در بخش دیگر سخنانش در خصوص زیست شبانه گفت: هیچ موانعی برای زیست شبانه وجود ندارد و در مبادی اسلام هم این زیست شبانه قابل قبول است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول