اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

رتبه قطعی ۹۳۰ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته صادر شد/ اعتراض ۳۱ درصد فرهنگیان به رتبه

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از صدور احکام قطعی ۹۳۰ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته خبر داد و گفت: مهلت ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش تمدید نمی‌شود.

رتبه قطعی ۹۳۰ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته صادر شد/ اعتراض ۳۱ درصد فرهنگیان به رتبه

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، صادق ستاری‌فرد معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا امروز ۴۷۲ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کردند که سال گذشته در آزمون آموزگاری ۱۶۰ هزار نفر شرکت کردند. 
وی با بیان اینکه محدودیت رشته‌ها برای افرادی که سابقه اموزشی و تربیتی دارند، حذف شد گفت: ۵ دسته از افراد با دو سال سابقه فعالیت‌های آموزشی و تربیتی بدون محدودیت رشته تحصیلی می توانند در این آزمون شرکت کنند که این گروه شامل مربیان دارالقران‌ها، نیروهای خرید خدمات، نیروهای نهضت سوادآموزی و حق‌التدریس، معلمان مدارس غیردولتی، مربیان مهدهای کودک و پیش دبستانی و همه کسانی که سابقه فعالیت در مؤسسات فرهنگی و آموزشی دارند، هستند و با مدرک تحصیلی هر رشته‌ای می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

ستاری‌فرد با بیان اینکه ساعت ۲۴ امشب آخرین مهلت ثبت‌‌نام ازمون استخدامی آموزش و پرورش است، تصریح کرد: مهلت ثبت‌نام در این آزمون به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود. و آزمون نیز ۸ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. 

وی درباره برگزاری آزمون دبیری نیز گفت: آزمون دبیری بعد از ازمون آموزگاری برگزار می‌شود و بخشی از نیاز آموزش و پرورش از طریق این آزمون مرتفع شود. در حقیقت نیاز آموزش و پرورش به نیروی انسانی از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی تأمین می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: پیشنهاد امسال‌مان برای دانشگاه فرهنگیان ۳۰ هزار نفر است و سال گذشته ۲۵ هزار نیروی انسانی از طریق دانشگاه فرهنگیان تأمین شد. همچنین تفاهم‌نامه‌هایی بین دانشگاه فرهنگیان و سایر دانشگاه‌ها بر اساس مصوبه ۸۳۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تربیت و جذب معلم اقدام شد. 

وی درباره معلمانی که به صورت غیررسمی با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند مثل نیروهای خرید خدمات و حق‌التدریس، افزود: در مجوز سازمان اداری و استخدامی صراحتا اعلام شده است که تمدبد قراداد با این گروه در سال آینده وجاهت ندارد و لازم است این افراد در آزمون استخدامی شرکت کنند.  

ستاری‌فرد درباره رتبه‌بندی معلمان نیز اظهار کرد: تا امروز احکام همه مشمولان صادر شده است مگر فرهنگی در سامانه ثبت مدرک نکرده باشد و توزیع رتبه‌ها به نسبت منطقی است؛ برای اعتراض هم چارچوبی را پیش‌بینی کردیم و در هر بخش اعتراض دارند به اعتراضات رسیدگی می‌شود و هیچ جای نگرانی وجود ندارد. 

وی در خصوص اعتراضات به رتبه‌بندی افزود: کاری که در حوزه رتبه بندی انجام شد، کار انسان است و حتما فرایند ارزیابی مجدد انجام می‌شود و قابل رسیدگی و بازنگری بر اساس اعتراضات است. مهلت اعتراض نیز از روزی که رتبه و حکم کارگزینی را فرهنگیان مشاهده می‌کنند ۱۰ روز فرصت اعتراض دارند. 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکنون ۳۱ درصد همکاران نسبت به حکمشان اعتراض داشتند، گفت: ۷۰۰ هزار فرهنگی می‌توانند احکام ‌شان را ببینند و نسبت به مفادی که اعتراض دارند اعلام کنند و ۹۳۰ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته مشمول رتبه‌بندی می‌شوند که احکام همه صادر شده است.
پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول