اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

تولید ۹۷ درصدی داروها در شرایط تحریم/ درخواست بورکینافاسو برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی ایرانی

وزیر بهداشت گفت: امروز علی رغم تحریم‌ها ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز را تولید می‌کنیم و پیشرفت خوبی در تولید تجهیزات پیشرفته پزشکی داریم.

تولید ۹۷ درصدی داروها در شرایط تحریم/ درخواست بورکینافاسو برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی ایرانی

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در جلسه مشترک با وزیر بهداشت بورکینافاسو اظهار داشت: جلسه قبل جلسه خوبی با وزیر خارجه این کشور داشتیم.

وی گفت: ما این کشور را کشوری دوست و همراه می‌دانیم و این دو کشور در تمام مجامع بین‌المللی از هم حمایت کردند و این موضوع نشان دهنده نزدیکی دو کشور است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: این دوستی باید به صورت عملی خود را نشان دهد، همه افرادی که از بیرون نظاره گر هستند باید بیننده دوستی و روابط خوب ایران و بورکینافاسو باشند. کشور ما انقلابی است و متاسفانه کشورهای متخاصم ما را در شرایط سخت تحریم قرار دادند.

وی افزود: در این تحریم‌ها مسایل انسانی مثل دارو و تجهیزات پزشکی نیز تحریم شد. امروز علی رغم تحریم‌ها ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز را تولید می‌کنیم و پیشرفت خوبی در تولید تجهیزات پیشرفته پزشکی داریم. در دوران کرونا ۶ نوع واکسن را در کشور تولید کردیم و امروز میتوانیم نیاز سایر کشورها را نیز تامین کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امروز ۵۱ دانشگاه علوم پزشکی در کشور داریم ادامه داد: در ایران دانشگاههای پزشکی زیرمجموعه وزارت بهداشت هستند، در این دانشگاهها ۲۷۰ هزار دانشجو و بیست هزار عضو هیات علمی داریم همچنین ۷ هزار دانشجوی خارجی در این دانشگاهها در همه مقاطع درحال تحصیل هستند.

عین‌اللهی ادامه داد: نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران با تایید سازمانهای بین‌المللی از نظام‌های پیشرو منطقه و جهان است. همه خدمات تخصصی درمانی و تحقیقات سلامت و درمان بیماریهای واگیر و غیر واگیر در کشور ما انجام می‌شود. به دلیل پیشرفته بودن نظام درمانی ایران بیماران خارجی هم برای درمان به کشور ما مراجعه می‌کنند.

وی افزود: در همه حوزه‌های سلامت پیشرفتهای خوبی داشتیم و در حوزه خون‌و فراورده خونی، ارایه خدمات بهداشتی به همه مردم و مادران و نوزادان پیشرفتهای خوبی داشتیم. خیلی خوشحال میشویم که در همه این زمینه‌ها با کشورهای دوست خود همکاری داشته باشیم و باید برنامه عملیاتی‌ جامعی برای این موضوع تدوین شود.

وزیر بهداشت گفت: امیدوارم کارگروهی برای همکاری مشترک تاسیس کنیم و توافقنامه در حوزه آموزش درمان و بهداشت و دارو به امضا برسانیم.

در ادامه وزیر بهداشت بورکینافاسو از همکاری‌های ایران تقدیر کرد و افزود: مردم ایران مردمی مقاوم و باهوشی هستند و این موضوع را به شما تبریک میگویم و اینکه ما مشاهده کردیم نظام سلامت در ایران بسیار قوی است. ایران در حال حاضر ۹۷ درصد داروی مورد نیاز را در کشور تولید می‌کند و ما در واقع تولیدات دانشمندان ایرانی را دیدیم که با کیفیت بالا تولید می‌شوند.

وی گفت: این تجهیزات و داروها با قیمت خوبی ارایه می‌شود، کشور ما آماده است که همکاری و ارتباطات بیشتری در حوزه سلامت با ایران داشته باشیم. امیدوارم ایران علاوه بر صادرات دارو و تجهیزات انتقال تکنولوژی داشته باشد، تجربه ادغام درمان و آموزش نیز بسیار جالب است و خانه‌های بهداشت توجه ما را جلب کرد. به رییس جمهور خودمان گزارش ظرفیت‌های ایران را خواهم داد.

گفتنی است در پایان این مراسم تفاهم‌نامه همکاری بین دو کشور امضا شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول