اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

دانشگاه جای تعامل و تبادل نظریات است نه تقابل و دعوا

رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: دانشگاه محل فرهیختگی و فرزانگی و جای تعامل و تبادل نظریات است نه تقابل و دعوا و من به عنوان رئیس دانشگاه و در مقام پدر خانواده تربیت مدرس باید با تحمل و شکیبایی، تبیین عقاید و هدایت به صدای همه افراد حتی نظرات مخالف در فضایی علمی و همراه با فرهیختگی گوش فرا دهم.

دانشگاه جای تعامل و تبادل نظریات است نه تقابل و دعوا

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس در جمع بازنشستگان این دانشگاه با اشاره به توفیقات و پیشرفت‌های این دانشگاه، خاطرنشان کرد:‌ همه این موفقیت‌ها حاصل تلاش اعضای هیات علمی عالم و دانشمند، کارمندان دلسوز و کاربلد و بزرگوار و دانشجویان خوب و ممتاز است.

وی افزود: دانشگاه تربیت مدرس بخشی از خانواده ما محسوب می‌شود و ما بهترین دوران جوانی خود را در این دانشگاه گذرانده‌ایم و لازم است سازمانی برای وقف در دانشگاه ایجاد شود و کارکنان بازنشسته با استفاده از تجربه و اعتبار خود در راستای جذب موقوفات خیرین در جهت پیشرفت دانشگاه و ارتقای علم و دانش تلاش کنند.

دانشجو به تفاهم‌نامه دانشگاه تربیت مدرس با شهرداری تهران برای ساخت ۵۰۰۰ واحد مسکونی اشاره کرد و گفت: در این راستا یک هیات موسس ایجاد شده و شرکت تعاونی برای این امر ایجاد می‌شود و همه اعضای هیات علمی،‌کارکنان و بازنشستگان عضو آن خواهند شد و این شرکت به عنوان ناظر بر انجام صحیح امور، فعالیت خواهد کرد.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس خاطر نشان کرد: آیت الله رئیسی رئیس جمهور در نشست هیات امنای دانشگاه از ساخت مسکن برای تمامی اساتید و کارکنان دانشگاه استقبال کردند و هیچ منع قانونی برای این کار وجود ندارد و با اغاز کار و شروع روند ساخت و ساز، بخشی از مبلغ ساخت و ساز از کارکنان اخذ خواهد شد.

وی در ادامه به مطالبات و خواسته‌های بازنشستگان همچون صدور کارت بازنشستگان،‌ ایجاد بانک اطلاعاتی بازنشستگان و اولویت به کارگیری فرزندان آنان در صورت داشتن شرایط لازم و با رعایت قوانین ،‌ ایجاد شرکت از سوی کانون بازنشستگان اشاره کرد.

دانشجو گفت: دانشگاه محل فرهیختگی و فرزانگی و جای تعامل و تبادل نظریات است نه تقابل و دعوا و من به عنوان رئیس دانشگاه و در مقام پدر خانواده تربیت مدرس باید با تحمل و شکیبایی، تبیین عقاید و هدایت به صدای همه افراد حتی نظرات مخالف در فضایی علمی و همراه با فرهیختگی گوش فرا دهم.

وی افزود: همه ما باید دست در دست هم دهیم و با صبوری و مهربانی و محبت برای ساختن دانشگاه و کشوری آباد تلاش کنیم.

در این مراسم طهماسبی عضو هیات علمی بازنشسته دانشگاه و عضو تشخیص مصلحت نظام در سخنانی ضمن حمایت از فرهاد دانشجو به دلیل تلاش برای خانه‌دار کردن کارکنان و اعضای هیات علمی و بازنشستگان دانشگاه گفت:‌ دانشجو در این مسیر تلاش بسیاری کرده‌اند و وظیفه همه دانشگاهیان و بازنشستگان این است که در نامه‌ای مکتوب حمایت خود را از این اقدام شایسته اعلام کنند و نگذارند حق قانونی آنها تضییع شود.

در ابتدای مراسم خدایار معاون توسعه منابع و سرمایه انسانی در سخنانی خاطر نشان کرد: انسان وقتی عاشق باشد طی کردن مسیر برایش آسان است و بازنشستگان عزیز نیز سال‌ها با عشق و ارادت در این دانشگاه تلاش کردند و سبک دوش شدند و بار مسؤولیت خود را به دیگران واگذار کردند و  قطعاً تعامل خود را با دانشگاه ادامه می‌دهند و دانشگاه از تجربیات آنها بهره‌مند خواهد شد.

وی در ادامه گفت: امکانات رفاهی دانشگاه شامل مهمانسراها،‌ وام صندوق رفاه،‌ بیمه تکمیلی،‌ خدمات سالن ورزشی و استخر و مسکن به بازنشستگان نیز تعلق می‌گیرد و ما درصدد ایجاد اداره رفاه و بازنشستگی هستیم تا بتوانیم خدمات رفاهی بیشتری را به بازنشستگان ارائه کنیم.

در ادامه مداح به نمایندگی از بازنشستگان ضمن تشکر از رئیس دانشگاه به دلیل نگاه ویژه به بازنشستگان به بیان برخی مطالبات و خواسته های بازنشستگان پرداخت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول