اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

جزئیات فعالیت 2 سامانه بارشی در شهرهای مختلف/ هوا در چه مناطقی سردتر می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه 24 اسفند با ورود سامانه بارشی، بارش‌ها در نوار غربی کشور آغاز می‌شود که شدت بارش‌ها در خوزستان، لرستان و ایلام خواهد بود، روز پنج‌شنبه سامانه بارشی در غرب، جنوب‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال خوزستان فعال خواهد بود.

جزئیات فعالیت 2 سامانه بارشی در شهرهای مختلف/ هوا در چه مناطقی سردتر می‌شود

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده در بخش‌هایی از غرب، جنوب‌غرب، جنوب کشور، مرکز، شرق استان کرمان بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.

وی ادامه داد: روز آینده در سواحل خزر کاهش نسبی دما همراه با ابرناکی و بارش باران پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات البرز شرقی بارش برف داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز چهارشنبه 24 اسفند در مناطقی از کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان همچنین سواحل شمالی کشور بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت همچین در استان‌های مرکزی، شرق و جنوب‌شرق کشور وزش باد همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بارش‌ها در نوار غربی کشور آغاز خواهد شد که شدت بارش‌ها در شمال خوزستان، جنوب لرستان و ایلام خواهد بود؛ روز پنج‌شنبه سامانه بارشی در غرب، جنوب‌غرب دامنه‌های جنوبی البرز و شمال خوزستان فعال خواهد بود و شدت بارش‌ها در استان‌های قزوین و تهران بیشتر است و در سواحل خزر رگبار باران خواهیم داشت.

ضیائیان افزود:‌ روز جمعه 26 اسفند در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، شرق سواحل خرز،‌ ارتفاعات البرز شرقی و مناطق مرزی در نوار شرقی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های سمنان، تهران و البرز رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود و بعدازظهر همان روز این سامانه به تدریج از شرق کشور خارج می‌شود.

وی گفت: روز آینده در سواحل خزر و اردبیل کاهش دما داریم و ماندگاری هوای خنک تا 25 اسفند ادامه دارد.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده کمی ابری به تدریج افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود، روز چهارشنبه هفته جاری آسمان تهران نیمه‌ابری است همراه با باد شدید و اوایل شب بارش پراکنده و روز پنج‌شنبه 25 اسفند آسمان تهران ابری همراه با وزش باد و بارش باران و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 20 و 10 درجه خواهند بود.

ضیائیان افزود: روز آینده بندرعباس با درجه دمای 33 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه زیر صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول