اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

تجهیز نیروی هوایی بحرین به جنگنده‌های «اف-16 بلوک»

آمریکا در راستای تقویت نیروی هوایی بحرین ارسال جنگنده‌های پیشرفته «اف-16 بلوک» را به این کشور شروع کرد.

تجهیز نیروی هوایی بحرین به جنگنده‌های «اف-16 بلوک»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت آمریکا در راستای تقویت نیروی هوایی بحرین ارسال جنگنده‌های پیشرفته «اف-۱۶ بلوک» را به این کشور واقع در حاشیه خلیج فارس شروع کرد.

وبگاه «بریکینگ دیفنس» روز دوشنبه نوشت که شرکت «لاکهید مارتین» روز جمعه اولین هواپیما از ۱۶ جنگنده اف-۱۶ بلوک  را در مراسمی به نیروی هوایی بحرین تحویل داد.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود تمام ۱۶ جنگنده اف-۱۶ طرف قرارداد تا سال ۲۰۲۵ در بحرین مستقر شوند. بحرین اولین عضو شورای همکاری خلیج فارس بود که  جنگنده اف-۱۶ را در دهه نود میلادی دریافت کرد.

«رایان بوهل،» تحلیلگر ارشد خاورمیانه و شمال آفریقا در این باره گفت: «خرید این جنگنده‌ها شمار  ناوگان اف-۱۶ بحرین را دو برابر می‌کند. آنها  جنگنده‌های پیشرفته‌ای هستند که توانایی بیشتری در مقابله با تهدیدات احتمالی پهپادهای ایران خواهند داشت.»

وی گفت: «اگر درست باشد که ایران در شرف خرید جنگنده‌های پیشرفته "سوخو-۳۵" از روسیه است، این جنگنده‌ها به جبران افزایش توانمندی‌های نیروی هوایی ایران کمک می‌کنند.»

در مراسم تحویل این جنگنده ، سرلشکر «شیخ حمد بن عبدالله آل خلیفه» فرمانده نیروی هوایی بحرین گفت: «این توانایی پیشرفته، مشارکت بحرین در ائتلاف بین‌المللی را که نقشی حیاتی در حفظ صلح و ثبات دارد، افزایش می‌دهد. بحرین مفتخر است اولین نیروی هوایی در منطقه است که جنگنده‌های بلوک ۷۰ را در اختیار دارد.»

سازمان دیده بان حقوق بشر پیش از این از آمریکا خواسته بود با توجه به سوابق دولت بحرین در زمینه حقوق بشر و آزار و اذیت مستمر مخالفان، از فروش تسلیحات به بحرین امتناع ورزد. به گفته این سازمان، از زمان تظاهرات ضد حکومتی در سال ۲۰۱۱ و مشارکت مستمر بحرین در جنگ یمن که توسط  هدایت می‌شود، اقدامات ضد بشری از سوی دولت منامه به شدت افزایش یافته است.

نیروی هوایی بحرین در حالی به این جنگنده‌ها مجهز می شود که  خلبانان آن چندان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند و نیروی هوایی این کشور کوچک با هزینه‌های سنگین هنوز نتوانسته در بعد کیفیتی به جایگاه مناسبی برسد.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول