اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تأکید استاندار بر بازسازی گلزارهای شهدای سمنان/ اعتبار مناسب برای درمان جانبازان و ایثارگران اختصاص داده شد

استاندار سمنان بر ‌ضرورت تعمیر یا بازسازی برخی از گلزارهای شهدای این استان تأکید کرد و گفت: در دولت سیزدهم اعتبارات مناسبی در راستای درمان جانبازان و ایثارگران تخصیص داده شده است.

تأکید استاندار بر بازسازی گلزارهای شهدای سمنان/ اعتبار مناسب برای درمان جانبازان و ایثارگران اختصاص داده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان عصر امروز در دیدار با کارکنان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان که به مناسبت گرامیداشت روز شهید انجام شد، با قدردانی از تلاش و خدمات خالصانه کارکنان این مجموعه اداری استان، اظهار کرد: امنیت، آرامش و آسایش امروز کشور را مدیون شهدا هستیم.

وی عنوان کرد: بی‌تردید تمامی پیشرفت‌های ما در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، نظامی و ... با استعانت از شهدا و خون پاک آنها حاصل شده است.

استاندار سمنان افزود: دشمنان جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کردند و خسارات مادی فراوانی به کشور وارد شد؛ اما به‌موازات آن تأثیرات و برکات معنوی بسیار زیادی را برجا گذاشت.

هاشمی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های جهادی و ایثارگرانه شکل‌گرفته امروز مرهون و برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: استان سمنان در دوران دفاع مقدس کمتر از ۴۵۰ هزار نفر جمعیت داشت؛ اما بالغ‌بر سه هزار شهید را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرد.

وی اضافه کرد: فرزندان استان سمنان در دوران‌های مختلف سیاسی و اجتماعی کشور، حضور چشمگیر و درخشان داشته و دارند.

استاندار سمنان گفت: امروز در شاخص ایثارگری، استان سمنان ستارگان درخشانی همچون شهید شاطری و شهدای مدافع حرم را به دنیا معرفی کرده که موجب مباهات و افتخار ما در این استان است. 

هاشمی با اشاره به اینکه از دیدگاه ما، هر روز، روز شهید است و همه ما وظیفه داریم تا در راستای تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران تلاش کنیم، تصریح کرد: بی‌تردید امروز انجام کار جهادی و خالصانه، بهترین راه حفظ فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

وی ادامه داد: به مدد تلاش دلسوزان دولت مردمی آیت‌الله رئیسی، موضوع اشتغال و مسکن ایثارگران با جدیت پیگیری می‌شود و در دولت سیزدهم اعتبارات مناسبی در راستای درمان جانبازان و ایثارگران تخصیص داده شده است. 

استاندار سمنان با اشاره به اینکه در انتصابات استانی تلاش شد تا مسؤولیت‌ها با اولویت فرزندان شهدا واگذار شود، اضافه کرد: بر اساس نتایج و عملکردهای حاصله، موفقیت‌ها و رتبه‌های خوبی در توسط فرزندان معظم شهدا و ایثارگران استان سمنان حاصل شده است. 

هاشمی با اشاره به اینکه در بهار سال ۱۴۰۳ دومین کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان برگزار خواهد شد، بیان کرد: در این راستا، ۲۷ کمیته تشکیل و برنامه‌های عملیاتی و پیشنهادات ارائه شده است.

رئیس ستاد اجرایی کنگره شهدای استان سمنان با اشاره به‌ضرورت تعمیر یا بازسازی برخی از گلزارهای شهدای این استان گفت: ساماندهی گلزار شهدا به‌عنوان مراکز فرهنگی و قطب دینی در هر شهر و روستا به انجام رسیده است.

هاشمی با تأکید بر اینکه نگاه شهدا به ما، مسیر زندگی‌مان را تغییر خواهد داد، گفت: سرکشی از خانواده معظم شهدا در استان سمنان نهادینه شده و این استان در شاخص ایثار و شهادت و همچنین در برگزاری جلسات شورای ترویج ایثار و شهادت در کشور عنوان‌دار است.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول