اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اجرای طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر در خراسان جنوبی/ سوخت کش ها چالش جدی در جاده های استان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در راستای ترویج سفر ایمن با کمک جوانان طرح امداد و نجات نوروزی در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز اجرا می شود.

اجرای طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر در خراسان جنوبی/ سوخت کش ها چالش جدی در جاده های استان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی کاووسی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی، امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: جمعیت هلال احمر استان در راستای ترویج سفر ایمن و اینکه مردم بتوانند بعد از دو سال کرونا که دنیا را درگیر ساخت سفر خوبی داشته باشند با کمک جوانان، طرح امداد و نجات نوروزی را در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه اقدامات جمعیت هلال احمر در اجرای امداد و نجات نوروزی در دو بخش مهم پیشگیری و امدادی است، تصریح کرد: جاده های خراسان جنوبی شریان های ورودی  برخی از استان های بزرگ کشور است که مسافران از این مسیرها قصد سفر به مشهدالرضا(ع) را دارند بنابراین براساس پیش بینی های انجام شده دو محور بسیار پرتردد تعطیلات نورز در خراسان جنوبی محور های طبس- فردوس و  قاین- بیرجند- نهبندان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: در بحث پیشگیری، هشدار به مسافران و تأکید نکات ایمنی و همچنین راهنمای مسافران نوروزی با چند هدف شامل کمک به انجام سفری ایمن، کمک به آسایش و آرامش خاطر مسافران و همچنین راهنمایی مسیرها، معرفی ظرفیت های گردشگری و ترویج فرهنگ نوعدوستی و مهرورزی انجام می‌گیرد.

کاووسی با بیان اینکه ترویج کارهای تیمی از جمله مواردی است که نباید در ترویج آن در بین نسل جوان غافل شد، افزود: در همین راستا غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان نیز جزو برنامه های نوروزی جمعیت هلال احمر استان است.

وی در ادامه از برپایی ایستگاه های سلامت و خیمه های نماز نیز در تعطیلات نوروز به منظور اجرای طرح نوروزی هلال احمر خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی به طرح امداد و نجات نوروزی با استقرار پایگاه‌های امداد و نجات در نقاط حادثه خیز و تجهیز پایگاه‌های فعلی که در اولویت این طرح بوده اشاره داشت و اضافه کرد: در کنار ایستگاه های امداد و نجات از مربی آموزشی برای آموزش مردم استفاده خواهد شد.

کاووسی گفت: سعی کرده ایم همه امکانات جمعیت هلال احمر استان را برای اجرای هر چه بهتر این طرح بسیج سازیم و در این زمینه ۵۴ پست نوروزی فعال و آموزش های لازم به اعضای ۲۱۴ خانه هلال برای کمک به مردم و ارائه توصیه های ایمنی به آنان ارائه شده است.

۳ چالش اساسی جاده های خراسان جنوبی

وی بیان داشت: چند چالش مهم در خراسان جنوبی برای ایجاد حوادث وجود دارد که شامل وجود سوخت کش ها که همچون بمب متحرک در جاده ها تردد دارند، دو طرفه نبودن بیشتر جاده ها و همچنین طولانی بودن جاده ها و کویری بودن استان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به این که از ابتدای سال گذشته تاکنون ۹۵۰ مورد حادثه جاده ای در استان به جمعیت هلال احمر گزارش شده است، اضافه کرد: از این تعداد آمار حوادث واژگونی ۵۴۹ مورد بوده که بیش از ۵۰ درصد حوادث جاده ای را به خود اختصاص داده است.

کاووسی از فعالیت ۲۱۴ خانه هلال در استان خبر داد و گفت: امسال با همکاری فندراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در چهار استان کشور از جمله خراسان جنوبی آموزش مسؤلان خانه هلال احمر انجام شد.

وی تصریح کرد: اصل در جمعیت هلال احمر بر آموزش خدمات محور مردمی بوده با توجه به اینکه بهترین کار مردمی سازی کمک ها و امدادرسانی ها است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به آموزش۱۲۰ نفر از مسولان خانه های هلال در استان گفت: این افراد آموزش های لازم در خصوص اقداماتی که باید برای مدیریت پاسخ در زمان بحران انجام دهند را دیده اند.

کاووسی در مورد تجهیزت خانه های هلال بیان داشت: خانه های هلالی که که در مسیر جاده ها وجود دارند در حد تخصصشان مجهز شده اند.

کشته های جاده ای  خراسان جنوبی بیشتر از شهدای جنگ تحمیلی

وی با اشاره به اینکه امروز کشته های جاده های استان بیشتر از شهدای جنگ تحمیلی هستند، تصریح کرد: این موضوع یک وضعیت بحرانی بوده که باید برای آن تدبیر شود.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی براساس آسیب شناسی انجام شده بیشتر مقصران و عاملان تصادفات استان عامل انسانی بوده که می توان با فرهنگ سازی در کوتاه مدت در راستای کاهش تصادفات اقدام کرد.

کاووسی با اشاره به تعویض بالگرد قدیمی ۶۵ ساله جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تصریح کرد: قول های خوبی برای تقویت امکانات و تجهیزات امداد و نجات استان از سوی دولت و همچنین از سوی جمعیت هلال احمرداده شده است.

وی در مورد ایجاد پایگاه شرق کشور گفت: تامین اعتبار این پروژه انجام و فرایند اداری برای ساخت آن در حال انجام است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به پایگاه قهستان اشاره داشت و افزود: امسال اعتبار خوبی برای این پایگاه دیده شده و مرحله سفت کاری آن به اتمام رسیده و خیری پای کار آمده و قول داده سه ماهه آن را تحویل دهد.

سند تحول هلال احمر خراسان جنوبی در حال تهیه

کاووسی یادآور شد: سند تحول هلال احمر خراسان جنوبی قبل از شهریورماه سال آینده تهیه خواهد شد.

وی از وجود ۱۴ بانک امانات در هلال احمر استان خبر داد و افزود: تجهیزات خوبی این بانک ها دارند که اگر مریضی نیاز داشت به آنها تحویل داده می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تجهیزات بانک امانات هلال احمر با کمک خیران جمع آوری شده است، اضافه کرد: مردم باید بدانند اینگونه فضاهای خیرخواهانه‌ای وجود دارد و آمادگی داریم در روستاها با کمک خیران نیز این بانک ها راه اندازی شود.

کاووسی در مورد کافی بودن تجهیزات امدادی در استان گفت: به اندازه دو درصد جمعیت تجهیزات در پایگاه های امداد ونجات وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث بودجه هلال احمر با حمایت نماینده های استان در مجلس شورای اسلامی امسال بودجه خوبی در نظر گرفته شده و به ۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول