اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

هشدار دادستان سمنان به ماجراجویان چهارشنبه آخر سال/ دستگاه قضایی با مخلان نظم و امنیت برخورد قاطع می‌کند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان گفت: دستگاه قضایی نسبت به تشکیل پرونده و برخورد با برهم زنندگان نظم و آرامش عمومی در چهارشنبه آخر سال اقدام می‌کند.

هشدار دادستان سمنان به ماجراجویان چهارشنبه آخر سال/ دستگاه قضایی با مخلان نظم و امنیت برخورد قاطع می‌کند

محمدشریف ابراهیمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: چهارشنبه‌سوری، سرور عبور از دوران رکود و پژمردگی به دوران سرخای تازه شدن و جنبش و زندگی است؛ سوری که متأسفانه با هیجان‌جویی طیف نوجوان و جوان و سوءاستفاده سوداگران به سمت سوزش تاریخی و اخلال در نظم عمومی حرکت کرده است.

وی تصریح کرد: چهارشنبه‌سوری، مراسمی تاریخی است که در آن مفهوم «دیگری» رنگی تازه به خود می‌گیرد و عهدی است که در آن زردی و بی‌حالی، رکود، افسردگی و ناتوانی طرف مقابل را از آن خود کرده و سرخی و شادابی خود را با تمام وجود به او تقدیم می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان اضافه کرد: توجه به مفهوم «دیگری» در این جشن که به قطع، عهدی باستانی است، ما را به این نکته رهنمون می‌سازد که باید سرورمان را از اذیت و آزار و به ریختن آرامش دیگران مجاور و محیط زندگی‌مان تهی و از آن، با رعایت کلیه ملاحظات وضعی و امنیتی به جد مراقبت کنیم.

ابراهیمی ادامه داد: به‌شدت با کسانی که در چهارشنبه آخر سال مخل نظم عمومی شده و آرامش و امنیت مردم را برهم می‌زنند، برخورد شده و تا پایان تعطیلات نوروز بازداشت خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: تذکرات لازم و دستورات قضایی برای ضابطان به‌منظور جمع‌آوری مواد محترقه از مغازه‌ها صادر شده و دستگاه قضا مصمم است تا با کلیه اشخاصی که به تذکرات و هشدارها توجه نمی‌کنند، به جد و بدون کوچک‌ترین اغماضی برخورد قانونی، قاطعانه و بازدارنده داشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان اضافه کرد: دستگاه قضایی نسبت به تشکیل پرونده و برخورد با برهم زنندگان نظم و آرامش عمومی اقدام می‌کند.

ابراهیمی بیان کرد: دستگاه قضایی با افرادی که بدون توجه به تذکرات و هشدارها، به برپایی تجمع در چهارشنبه آخر سال و برهم زدن آرامش، امنیت و سلامت جامعه اقدام کنند، قاطعانه برخورد می‌کند و چنانچه متخلفی دستگیر شود، با صدور قرار تأمین متناسب، تا پایان تعطیلات در بازداشت خواهد ماند.

وی تصریح کرد: مراسم چهارشنبه آخر سال به دلیل نبود فرهنگ‌سازی صحیح، توجه نکردن به هشدارها، رعایت نکردن موارد ایمنی و وجود هیجانات آنی به‌خصوص بین جوانان و نوجوانان، هر سال شیرینی عید نوروز را به کام خانواده‌ها تلخ می‌کند و در این رابطه، افرادی جان خود را از دست می‌دهند یا دچار مصدومیت شدید و جبران‌ناپذیری می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان اضافه کرد: وفق قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب ۱۳۹۹ چنانچه والدین در نگهداری و مراقبت از اطفال و نوجوانان خود کوتاهی کنند و در اثر رفتار مخاطره‌آمیز فرزندشان خسارتی به بار آید، مسؤولیت کیفری و مدنی دارند و از ناحیه دادستانی مورد تعقیب کیفری قرار می‌گیرند.

ابراهیمی ادامه داد: به دستگاه‌های نظارتی نیز در راستای افزایش نظارت‌ها در امور بازار، بهداشت، سلامت عمومی و حفظ انفال و اموال عمومی و بیت‌المال دستورات قضایی لازم صادر شده و در صورت کوتاهی دستگاه‌های متولی، با هرگونه ترک فعل، اقدام قاطع قانونی می‌شود.

وی تصریح کرد: شهروندان باید با ضابطان و دستگاه‌های نظارتی همکاری کنند تا تعطیلات نوروز با آرامش و ایمنی و سرشار از نشاط و شادابی پشت سر گذاشته شود.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول