اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

نماینده ولی فقیه در هرمزگان: دانشگاه‌ها باید نیروی انسانی را متناسب با ظرفیت‌های منطقه‌ای تربیت کنند

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: دانشگاه‌ها باید نیروی انسانی را متناسب با ظرفیت‌های منطقه‌ای تربیت کنند و برنامه‌ریزی لازم برای تامین نیروی انسانی صنایع سواحل مکران انجام شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان: دانشگاه‌ها باید نیروی انسانی را متناسب با ظرفیت‌های منطقه‌ای تربیت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در دیدار رئیس دانشگاه پیام نور کشور که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، هرمزگان را یک استان صنعتی دانست و اظهارداشت: استان هرمزگان علاوه بر صنعت در حوزه‌های دیگر نظیر گردشگری، دریایی و کشاورزی نیز دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است.

وی، با بیان این نکته که دانشگاه نقش مهمی برای بالفعل کردن ظرفیت‌های استان دارد، عنوان کرد: دانشگاه‌های هرمزگان باید به سمت تربیت نیروی انسانی، متناسب با ظرفیت‌های استان گام بردارند تا نیروی انسانی مورد نیاز هرمزگان از فارغ‌التحصیلان خود استان تامین شود.

کمبود نیروی انسانی ماهر دلیل فقر و بیکاری است

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با بیان این نکته که عمده فارغ‌التحصیلان دانشگاه پیام نور بومی استان هرمزگان هستند، خاطرنشان کرد: استان هرمزگان بیشترین میزان فقر و بیکاری در کشور را تجربه می‌کند که بخشی از این مهم به دلیل کمبود نیروی انسانی ماهر برای افزایش اشتغال جوانان هرمزگان است.

 

وی، ضمم تاکید بر نیازمحور بودن دانشگاه پیام نور در جذب و تربیت دانشجو، ادامه داد: دانشگاه پیام نور اگر بتواند رشته‌های دانشگاهی را به سمت نیازهای استان هرمزگان سوق دهد، در میان مدت برکات بیشتری برای استان هرمزگان حاصل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) در خصوص تقویت جمعیت جزایر، تصریح کرد: افزایش جمعیت در جزایر ملزم ایجاد و توسعه زیرساخت‌های اصلی جزایر است که دانشگاه پیام نور نیز باید در این سمت گام بردارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به ظرفیت‌های سواحل مکران، تشریح کرد: در حال حاضر صنعت در سواحل مکران در حال توسعه است به همین جهت دانشگاه‌های استان هرمزگان از جمله دانشگاه پیام نور باید از ابتدا همراه توسعه صنعت باشد و از اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین نیروی انسانی این صنایع انجام شود.

دکتر فرهادی: سال 1402 سال پیشرفت های اساسی در دانشگاه پیام نور است

در این دیدار دکتر منصور فرهادی رییس دانشگاه پیام نور هرمزگان با تقدیر از حمایت های حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان از خانواده دانشگاه پیام نور، وی را یک چهره علمی، فقهی و دانشگاهی دانست که با اشراف به مسائل دانشگاهی، همواره حمایتگر دانشگاهیان بوده اند.

وی با تشکر از اجرای طرح تبدیل وضعیت کارکنان در دانشگاه پیام نور در دوره اخیر، این موفقیت امید بخش را مرهون تلاش های دکتر علم الهدی و دکتر تقی پور دانست و بیان داشت: این انقلاب و نظام متعلق به مردم است و وقتی ما خبر خوش تبدیل وضعیت را به کارکنان این دانشگاه در دورترین نقاط استان می دهیم، بارقه ای امید در وجود ایشان بوجود می آید که از هر چیز ارزشمندتر است.

 

فرهادی همچنین اعطای مجوز جذب دانشجو در بیش از 180 رشته در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاههای پیام نور قشم و کیش را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این حرکت ارزشمند و در کنار دیگر فعالیت های علمی و توسعه ای و پژوهشی، ثمره این تلاش های همدلانه است و ما برای سال 1402 با یک نگاه تحولی به پیش خواهیم رفت و امیدواریم بتوانیم با قدرت هرچه بیشتر به پیش رفته و به پیشانی علمی هرمزگان تبدیل شویم.

رییس دانشگاه پیام نور هرمزگان پیگیری ارتباط با صنعت و اجرای برنامه های فرهنگی، عمق بخشیدن به ارتباطات علمی را از دیگر اولویت های سال آینده این دانشگاه برشمرد.

دکتر تقی زاده: پیام نور 360 هزار دانشجو دارد

دکتر ابراهیم تقی زاده رییس دانشگاه پیام نور کشور در این دیدار با اشاره به تحصیل بیش از 360 هزار دانشجو در این دانشگاه، اظهار کرد: در بسیاری از مناطق کشور، این دانشگاه تنها شعبه دانشگاهی مستقر در این مناطق است و 85 درصد رشته های این دانشگاه، علوم انسانی است و 15 درصد نیز مهندسی است و بیش از 90 درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی، 10 درصد کارشناسی ارشد و حدود 1000 نفر در مقطع دکترا تحصیل می کنند.

وی انتخاب این دانشگاه از سوی شاغلان را یک مزیت برشمرد و گفت: دانشجویان این دانشگاه در آزمون های رقابتی از جمله موفق ترین دانشجویان هستند و جامعه دانشجویی و دانشگاهی آرام و منطقی و توأم با فرهیختگی را دارد و تمایل برخی از دانشگاهها برای استفاده از نیروهای نخبه این دانشگاه به عنوان عضو هیأت علمی و یا حضور بیش از 200 نفر از اعضای هیأت علمی و مدیران ما در بدنه دستگاههای اجرایی و مأمور به خدمت در دیگر دستگاهها نشانه نخبگی و خدمت این دانشگاه به کشور اسلامی مان است.

دکتر سید علی علم الهدی مشاور رییس دانشگاه پیام نور کشور نیز در این دیدار با اشاره به توجه و حمایت نماینده ولی فقیه در هرمزگان از دانشگاه پیام نور، از این پشتیبانی ها قدردانی کرد.

دکتر سلطانی معاون امور استان های پیام نور کشور نیز اظهار کرد: رونق رشته های دانشگاهی پیام نور در جزایر قشم و کیش دارای ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه بین المللی است و برای اولین بار با تقاضاهای مکرر دکتر تقی زاده، این مسأله را پیگیری و دنبال کردیم و مجوز جذب دانشجو در تمامی رشته های دانشگاه پیام نور دارای مقطع کارشناسی است، در بهمن ماه مجوز جذب دانشجوی کارشناسی ارشد دریافت کرده ایم و در مقطع دکترا نیز برای رشته تاریخ اسلام در جزیره قشم مجوز گرفته شد و تاکنون 51 نفر برای سهمیه 7 نفره آن ثبت نام کرده اند و توجه به شعب بین الملل مورد تأکید قرار دارد.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول