اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

نهضت ملی مسکن اقدامی مثبت برای خانه‌دار شدن مردم/ ۱۷ هزار واحد مسکونی در خراسان‌شمالی در حال احداث است

طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های خوب دولت سیزدهم برای خانه‌دار شدن مردم است که اکنون پس از یکسال از آغاز این طرح، خبرهایی از افتتاح اولین واحد‌ها مسکونی طی سال آینده در خراسان‌شمالی به گوش می‌رسد..

نهضت ملی مسکن اقدامی مثبت برای خانه‌دار شدن مردم/ ۱۷ هزار واحد مسکونی در خراسان‌شمالی در حال احداث است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، انسیه حاتمی، داشتن خانه و محلی برای زندگی یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین دارایی‌های انسان‌هاست که احساس امنیت و آرامش را برای او فراهم می‌کند. همه ما بعد از کار و اتفاقات روزمره و خستگی به خانه و آغوش گرم خانواده برمی‌گردیم و داشتن خانه‌ای امن که متعلق به خودمان است این آرامش را چندین برابر می‌کند.

بسیاری از مردمان ما از نعمت داشتن حریم امن خانه محروم بوده‌اند که دغدغه برخی از مسئولین برای رفع این امر اخیراً نتیجه‌بخش بوده است.

طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های خوب و تاکنون موفق دولت سیزدهم برای خانه‌دار شدن مردم است که در سرتاسر کشور قسمتی از آن اجراشده و ادامه نیز دارد.

این طرح در خراسان‌شمالی هم با ثبت‌نام حدوداً ۶۶ هزار نفر آغازشده که از این تعداد بیش از ۲۳ هزار نفر حائز شرایط هستند و بیش از ۱۹ هزار نفر تائید نهایی شدند. 

قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: ۱۷ هزار و ۷۴۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف استان ساخته شد.

وی گفت: در استان ۶۶ هزار و ۷۸۸ نفر با ثبت‌نام در سامانه متقاضی دریافت مسکن دولتی شدند که از این تعداد، ۲۳ هزار و ۱۸۷ نفر حائز شرایط هستند. 

مشکلی در تأمین زمین نداریم

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی بابیان اینکه ۸۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌شمالی تأمین‌شده است، افزود: به‌غیراز شهرهای شیروان و آشخانه، مشکلی در تأمین زمین برای اجرای این طرح وجود ندارد.

وی ادامه داد: در شیروان ۸۰ هکتار زمین با توافق با کشاورزان به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت و در آشخانه نیز 50 هکتار زمین مورد نیاز است که هم تاکنون ۱۲ هکتار آن تأمین‌شده است.

قاسمی تصریح کرد: تاکنون هفت هزار نفر از متقاضیان نسبت به واریز آورده ۴۰ میلیون تومانی اقدام کردند و درمجموع ۴۷۰ میلیارد تومان آورده اولیه به بانک واریزشده است.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت مسکن دولتی در قالب نهضت ملی مسکن هزار قطعه زمین در بجنورد برای گروه‌های سه‌نفره تأمین‌شده است که به متقاضیان واگذار می‌شود.

شهرداری‌ها همکاری نمی‌کنند

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه سالانه باید ۱۲ هزار واحد مسکونی در طی چهار سال در استان ساخته شود تا نیاز مردم و شهروندان به مسکن پاسخ داده شود، گفت: در این زمینه و برای برنامه‌ریزی بهتر، نیازمند اطلاعاتی از ساخت‌وساز در شهرها هستیم اما متأسفانه شهرداری‌ها در ارائه این آمار همکاری مناسب ندارند. 

نظارت قاطعانه برساخت مسکن‌های طرح نهضت ملی 

قاسمی درباره نظارت‌های سازمان نظام‌مهندسی ساختمان به اجرای پروژه‌های مسکن دولتی گفت: هیچ پروژه‌ای بدون نظارت مهندسان اجرا نمی‌شود و رویکرد ما این است که مشکلات موجود در مسکن مهر که ناشی از نبود این نظارت‌ها ایجاد شد در طرح نهضت ملی مسکن تکرار نشود.

حمایت و پیگیری طرح نهضت ملی مسکن از اولویت‌های کاری دولت است

مهدی رشیدی، معاون امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص وضعیت پروژه‌های در حال اجرای نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: حمایت و پیگیری طرح نهضت ملی مسکن از اولویت‌های کاری دولت است و در جهت تسریع درروند کار آماده هرگونه حمایت از این طرح‌ها هستیم.

وی بابیان اینکه حمایت و پیگیری طرح نهضت ملی مسکن از اولویت‌های کاری دولت است، گفت: همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی با پیمانکاران و متولیان اصلی ساخت واحدهای طرح نهضت ملی تولید مسکن می‌تواند سرعت کار را بیشتر کند.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی افزود: هم‌افزایی در طرح نهضت ملی مسکن موجب تسریع درروند اجرای طرح و خانه‌دار شدن جوانان می‌شود.

افتتاح اولین واحد‌های مسکن از سال آینده

پیش‌تر علی فخرانی، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: تسریع در اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در اولویت برنامه‌های اداره کل بوده و در این راستا از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده خواهیم کرد.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: در حال حاضر تنها بانک عامل در طرح نهضت ملی مسکن، بانک مسکن است ولی با توجه به ابلاغ بانک مرکزی باید سایر بانک‌ها نیز فعالیت خود را در این راستا بیشتر کنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی ادامه داد: بیش از ۱۳ هزار واحد در بحث نهضت ملی مسکن بدون احتساب واحدهای بافت ناکارآمد شهری و مسکن روستایی در استان فعال هستند که از این تعداد ۶ هزار ۲۸ واحد دارای قرارداد مشارکتی، ۳ هزار و ۷۹۳ واحد دارای پروانه ساختمانی و اتمام فنداسیون،  یک هزار و ۴۰۱ واحد اتمام اسکلت و سقف و تعداد ۱۰۸ واحد نیز در مرحله اتمام سفت کاری می باشد.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم در سال آینده شاهد افتتاح پروژه های نهضت ملی مسکن در استان در قالب گروه های ساخت باشیم چون گلستان شهر بجنورد در خصوص گروه های ساخت تبدیل به کارگاه ساختمانی شده است.

طرح نهضت ملی مسکن، پیام‌آور امید

با اجرای طرح‌هایی نظیر طرح نهضت ملی مسکن که یاریگر خانه‌دار شدن مردم می‌شود و همت مضاعف تمامی دستگاه‌های مربوطه به این موضوع را می‌طلبد، علاوه بر این‌که سقفی بر بالای سر خانواده‌های عزیز کشورمان ساخته می‌شود، درراه مهم امیدآفرینی در دل مردم که جزو فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری نیز بوده است، قدم برمی‌داریم که امیدواریم این مسیر با همین قدرتی که اکنون در حال رشد و توسعه است، باقی بماند و در زمینه‌های دیگری همچون اقتصاد و معیشت مردم هم طرح‌هایی این‌چنینی اندیشیده شود.

طرح‌هایی مانند طرح نهضت ملی علاوه بر خانه‌دار کردن مردم، باعث ایجاد شغل و از بین رفتن بیکاری نیز خواهند شد، طبق اعلام برخی از کارشناسان ساخت‌وساز مسکن می‌تواند به‌طور مستقیم و غیرمستقیم اقتصاد ۵۰ گروه کاری را فعال کند که این موضوع در حال حاضر می‌تواند اقدامی بسیار مفید در راستای سرعت بخشیدن به ‌قطار اقتصاد کشور باشد.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول