اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

طرح کنترل ترافیکی پلیس برای نوروز ۱۴۰۲ اجرا می‌شود/ توقیف ساعتی خودرو در انتظار رانندگان متخلف

فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح کنترل ترافیکی پلیس برای نوروز ۱۴۰۲ از ۲۴ اسفند آغاز و تا ۱۴ فروردین ادامه دارد.

طرح کنترل ترافیکی پلیس برای نوروز ۱۴۰۲ اجرا می‌شود/ توقیف ساعتی خودرو در انتظار رانندگان متخلف

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سردار کیقباد مصطفایی به برنامه‌های پلیس در آستانه سال نو اشاره کرد و گفت: پلیس در راستای تامین نظم و امنیت عمومی جامعه دو موضوع پیشگیری از سرقت‌ها و پیشگیری از وقوع تصادفات را در دستور کار قرار داده که طرح نوروزی ترافیکی پلیس با همکاری سایر دستگاه‌ها از ۲۴ اسفند آغاز و تا ۱۴ فروردین ادامه دارد.

فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه توصیه ما به مردم و رانندگان این است که با آرامش رانندگی کرده و تلاش کنند سفری توام با آرامش و آسایش رقم بزنند، گفت: طرح ویژه ترافیکی پلیس در درون شهرها و برون شهرها توسط ۶۴ تیم محسوس و ۳۰ تیم نامحسوس به صورت همه روزه اجرا می‌شود.

سردار مصطفایی بیان کرد: اعلام شده که سرعت مجاز در اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها ۱۰ کیلومتر کاهش پیدا کند که از مردم می خواهیم این موضوع را مدنظر قرار دهند تا مشمول جریمه رانندگی قرار نگیرند، ضمن اینکه در حوزه انتظامی و پیشگیری از سرقت ها طرح پلیس از ۲۷ اسفند ماه آغاز و تا روز ۱۳ فروردین ماه ادامه دارد و نیروهای پلیس به ایفای وظیفه می پردازند.

وی با بیان اینکه مقرها و یگان‌های پلیس به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی نیازهای مردم هستند، عنوان کرد: رانندگانی که موارد قانونی را رعایت نکنند و سرعت بیش از حد مجاز داشته باشند علاوه بر جریمه و اعمال قانون مشمول توقف ساعتی می‌‌شوند، ضمن اینکه برخی تخلفات به عنوان تخلفات پرخطر شامل سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، استفاده از گوشی تلفن همراه در حین رانندگی از دید پلیس دور نمی‌ماند.

 وی عنوان کرد: با همکاری سایر دستگاه قضایی مقرر شد از اعطای مرخصی به سارقین سابقه‌‌دار در تعطیلات نوروزی خودداری شود، همچنین برخورد با اراذل و اوباش شدید خواهد بود.

این مسئول در خصوص مشارکت مردم در ایجاد امنیت گفت: هر جایی که مردم در تولید امنیت در کنار پلیس و سایر دستگاه‌های امنیتی بودند موفق‌ عمل کردیم، ضمن اینکه وضعیت امنیتی استان بسیار خوب است و در شاخص‌های مختلف امنیتی به از لحاظ فرآوری و نرخ جرم وضعیت استان مطلوب است و در زمره استان‌های امن تلقی می‌شویم.

وی بیان کرد: نگرانی که وجود دارد در حوزه رانندگی است که تصادفات استان ۳۰ درصد نسبت به میانگین کشوری بالاتر است، میانگین تصادفات و حوادث رانندگی کشوری دو هزار و ۱۰۰مورد است اما تصادفات استان یک هزار و ۲۰۰ مورد از میانگین کشوری بالاتر است که عوامل مختلفی در افزایش تصادفات نقش دارد.

سردار مصطفایی با بیان اینکه مردم سهم عمده ای در ایجاد امنیت دارند گفت: به مردم توصیه می‌کنیم برای جلوگیری و پیشگیری از سرقت از قفل‌های ایمن استفاده کنند و مهمتر از همه از دزدگیر و دوربین های مداربسته در اطراف منازل استفاده کنند چرا که سارقین راحت ترین مسیرها را برای سرقت انتخاب می‌کنند لذا مردم نکات ایمنی را رعایت کنند و از خالی گذاشتن منازل به مدت طولانی خودداری کنند.

سردار مصطفایی در بخش پایانی سخنان خود در خصوص تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان از تمهیدات پلیس برای این ماه مبارک خبر داد و یادآور شد: تمهیدات لازم برای ماه مبارک رمضان و مناسبت‌های این ماه از جمله ایام قدر و روز قدس اندیشیده شده است.

فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همه ملزم به رعایت حرمت این ماه مبارک هستیم و توصیه می‌شود از تظاهر به روزه‌خواری پرهیز شود که در وهله اول بنا را بر تذکر گذاشتیم اما در مجموع گشت‌های محسوس و نامحسوس برای ایام ماه مبارک رمضان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول