اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

احداث 15 تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی اصفهان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: تاکنون ۱۵ تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت بیش از ۱۴ هزار متر مکعب در روز به منظور جلوگیری از ورود پساب‌های صنعتی به محیط زیست، بازچرخانی آب در صنعت و همچنین تامین آب مورد نیاز فضای سبز شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان احداث شده است.

احداث 15 تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان، رسول سواری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در جلسه‌ای با حضور احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان مشکلات زیست محیطی، آلودگی هوا و بحران آب را از مهم‌ترین چالش‌های کشور در سال‌های اخیر عنوان و اظهار کرد: آلودگی کلانشهرهای کشور در سال‌های گذشته به خوبی ضرورت توجه ویژه و ریشه‌ای به حفظ محیط زیست و ارتقای سطح کیفی فرآیندهای زیست محیطی را نشان می‌دهد.

وی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در این سال‌ها با توجه ویژه به توسعه تصفیه خانه‌های صنعتی و ارتقای سطح ایمنی و محیط زیستی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان،گام‌های مناسبی در این راستا برداشته و بر استقرار واحدهای صنعتی پاک و غیر آلاینده در بخش‌های مرتبط تاکید دارد.

سواری با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در احداث تصفیه خانه‌های صنعتی در کشور پیشتاز است، گفت: تاکنون ۱۵ تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت بیش از ۱۴ هزار متر مکعب در روز به منظور جلوگیری از ورود پساب‌های صنعتی به محیط زیست، بازچرخانی آب در صنعت و همچنین تامین آب مورد نیاز فضای سبز شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان احداث شده که علاوه بر کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی، بستر مناسبی را برای توسعه فضای سبز شهرک‌های صنعتی استان فراهم نموده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان ادامه داد: همچنین ۲ تصفیه خانه نیز در حال احداث است و احداث ۱۵ تصفیه خانه و سیستم استحصال پساب را نیز در حال مطالعه داریم که در سال‌های آینده با اولویت انجام خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع مدیریت پسماند در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، بر استفاده مجدد و بازیافت پسماند واحدهای تولیدی به عنوان مواد اولیه برای سایر واحدها نیز تاکید کرد.

در ادامه احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان نیز ضمن ابراز رضایت از عملکرد شرکت شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: تعامل بسیار خوبی بین سازمان حفاظت محیط زیست استان و شرکت شهرک‌های صنعتی وجود دارد و این شرکت اقدامات موثری را در همکاری مشترک برای حفظ محیط‌زیست و جلوگیری از آلایندگی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی انجام داده است.

به گزارش فارس در این جلسه بررسی کارشناسی مسائل ۵ شهرک صنعتی مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت که در پایان مصوباتی برای تسهیل سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی حاصل شد.

پایان پیام/۶۳۱۲۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول