اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دولت و مجلس زمینه نقش آفرینی مردم در اقتصاد را فراهم کنند

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس باید تلاش کنند تا مردم وارد صحنه اقتصاد شوند و زمینه نقش‌آفرینی بخش خصوصی فراهم شود.

دولت و مجلس زمینه نقش آفرینی مردم در اقتصاد را فراهم کنند

حمیدرضا فولادگر، نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان ضمن تبریک آغاز سال نو و ماه مبارک رمضان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: سخنان رهبری در آغاز سال جدید همیشه برای تنظیم برنامه سالیانه کشور راه‌گشا بوده است.

وی با بیان اینکه بیشتر مباحث مطرح شده از سوی رهبری ضمن بیان نقاط قوت کشور، بر موضوع شعار سال جدید استوار شده بود، افزود: در تحلیل‌ها باید به نقاط قوت کشور توجه شود و اگر موضوع تحول، بهسازی و اصلاح  روش‌های حکم‌رانی مطرح می‌شود، باید به نقاط قوت بیشتر توجه شود و از طرفی نیز ضعف‌ها برشمرده شود و رهبری در بخشی از سخنانشان نقاط ضعفی که مربوط به مردم و مسؤولین است را تبیین نمودند. 

فولادگر تصریح کرد: باید از ظرفیت‌ها و استعداد‌هایی که در حوزه‌های مختلفی در کشور وجود دارد و همچنین از ظرفیت مردمی در اقتصاد کشور استفاده شود، دولت و مجلس باید تلاش کنند تا مردم وارد صحنه اقتصاد شوند و زمینه نقش‌آفرینی بخش خصوصی فراهم شود. 

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبری امسال و سال گذشته مهم‌ترین مسأله کشور را موضوع اقتصاد دانستند گفت: مقام معظم رهبری امروز با صراحت بیشتری، مهم‌ترین ضعف را در اقتصاد کشور دولتی بودن آن برشمردند، دولت در موضوع اقتصاد باید نقش خود را از دخالت به نظارت تغییر دهد و فقط در مواردی که باید به صورت دولتی اداره شود و از توان مردم خارج است ورود کند. 

وی با اشاره به موضوع وابستگی به نفت و دلار و نظر رهبری در این خصوص، بیان کرد: باید وابستگی اقتصاد کشور به ارز دلار کاهش پیدا کند تا نوسانات ارزی را نداشته باشیم.

فولادگر با اشاره به اینکه حل مشکلات اقتصادی جامعه نیازمند همراهی مردم است و مسؤولین نیز باید مطابق با شعار سال و مطالبات رهبری اقدام کنند، عنوان کرد:  رهبر معظم انقلاب تأکید نمودند که باید از واردات بی‌رویه به کشور جلوگیری شود و از تولید داخلی حمایت شود و همچنین مردم با صرفه‌جویی، کار و تلاش بیشتر و حمایت از کالای ایرانی نقش خود را در کاهش مشکلات اقتصادی ایفا کنند.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیوستگی میان مهار تورم و رشد تولید بیان کرد: همه صاحب‌نظران اقتصادی با دیدگاه‌های مختلف، یک نقطه مشترک دارند که یکی از مهم‌ترین راه‌های مهار تورم حمایت از تولید است، رهبری نیز فرمودند رشد اقتصادی پایدار  با حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری می‌تواند عاملی برای مهار تورم باشد.

وی با اشاره به عوامل دیگر تورم‌زا گفت: رهبری به مجلس توصیه داشتند که در قانون‌گذاری‌ها بار مالی دولت را بیشتر نکنند، چرا که این مسأله نیز عاملی برای تورم و کسری بودجه است، مهم‌ این است که نتیجه اقدامات در معیشت مردم و بهبود کسب و کار نمایان شود، دولت و مجلس اقداماتی خوبی انجام می‌دهند و اصلاحاتی را انجام می‌دهند ولی باید خروجی آن در دو موضوع مذکور احساس شود.

انتهای پیام/۶۳۱۲۲/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول