اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

عدم نظارت بر تورهای گردشگری دریاچه سد دز و شهیون دزفول/ از استفاده از آلات قمار تا رقص مختلط + فیلم

در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در شبکه های اجتماعی فیلم‌هایی تکان دهنده ای از تورهای گردشگری در کنار دریاچه سد دز و دریاچه شهیون منتشر شده است.

عدم نظارت بر تورهای گردشگری دریاچه سد دز و شهیون دزفول/ از استفاده از آلات قمار تا رقص مختلط + فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در شبکه های اجتماعی فیلم‌هایی تکان دهنده و هنجارشکنانه‌ای از تورهای گردشگری در کنار دریاچه سد دز و دریاچه شهیون  دزفول منتشر شده است.

 

 

تورهایی که با مجوز یا بدون مجوز در سایه غفلت دستگاه های مربوطه، بستر و زمینه ای را برای رقص مختلط،پوشش‌های نامتعارف،کشف حجاب،سرو مشروب و... به وجود آورده اند.

عدم نظارت کافی بر عملکرد تور های گردشگری و مناطق تفریحی و پر تردد برون شهری موجب گشته تا برخی آژانس های مسافرتی که تعدادی از آنان حتی فاقد مجوز های لازم از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می باشند، بدون رعایت قوانین و مقررات غالباً به صورت گروه های مختلط و مجرد را به مناطق توریستی خوزستان اعزام کنند.

این افراد اگرچه به ظاهر به قصد تماشای مناظر طبیعی و بهره مندی از جاذبه های تاریخی و گردشگری به مناطق نام برده سفر می کنند اما در واقع اهدافی غیر ازطبیعت گردی در سر دارند؛ به طوری که رفتارهای نامناسب و هنجار شکنی های آنان موجب شده تا گردشگاه ها به محیطی ناامن برای خانواده ها تبدیل شود.

موسیقی، رقص و استفاده از آلات قمار در کنار بازی ها و سرگرمی های خارج از عرف بدون در نظر گرفتن حدود شرعی در رابطه ی زن و مرد و رفتار های هنجار شکنانه ای از این دست دیگر به صحنه هایی عادی برای این گروه ها تبدیل شده است

این در حالی است که در همه جای دنیا خط قرمزهایی در عرصه فرهنگی وجود دارد که مردم ملزم به رعایت آنها هستند و اینطور هم نیست که فقط مختص جامعه ما باشد

به گفته کارشناسان، صنعت گردشگری ما رشد نمی‌کند مگر زمانی که همه افراد فعال و درگیر در این عرصه، با فرهنگ گردشگری آشنا باشند؛ فرهنگی که  باید  توسط مجریان گردشگری، هم قانون‌گذاران و هم مردم عادی رعایت شود.

فقدان نظارت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منجر به تکرار و رواج چنین تورهای خارج از عرف و هنجارهای جامعه شده است و تکرار حادثه‌هایی مشابه در نهایت به صنعت گردشگری استان ضربه می‌زنند.

حال سوال اینجاست که در جامعه ی اسلامی چرا تفرج گاه ها و اماکن عمومی خارج از شهر ها باید به مکانی امن و جولانگاهی برای بی اخلاقی و هرزروی گروهی از جوانان تبدیل شود؟ آیا قوانین شرعی و مدنی کشور تنها به حوزه ی داخلی شهرها محدود می شوند و فضاهای برون شهری، جاده ها و اماکن توریستی از این قاعده مستثنی هستند؟ آن گونه که پیداست عدم نظارت مستمر و کافی نهاد های مسئول یکی از اصلی ترین دلایلی می باشد که موجب شده ما شاهد این گونه جریانات ناخوشایند باشیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول