اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

سرمایه گذاری 20 میلیاردی ماسک در توییتر/ ارزش توییتر حدودا نصف شده است

خبرها حاکی از این است که ایلان ماسک برای جبران مشکلات مالی پیش آمده برای توییتر مبلغ 20 میلیارد دلار در آن سرمایه گذاری کرده است.

سرمایه گذاری 20 میلیاردی ماسک در توییتر/ ارزش توییتر حدودا نصف شده است

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، ایلان ماسک مدیر عامل شرکت توییتر، به کارمندان این شرکت رسانه‌های اجتماعی کمک‌های مالی به ارزش نزدیک به 20 میلیارد دلار ارائه کرده است.

مبلغ گزارش شده کمتر از نصف 44 میلیارد دلاری است که ماسک برای دستیابی به پلتفرم رسانه اجتماعی پرداخت کرده است و این نشان دهنده کاهش ارزش توییتر است.

ماسک در ماه آذرماه گذشته گفت که توییتر در مسیری قرار دارد که در سال 2023 به تقریباً سر به سر جریان نقدینگی برسد، زیرا تبلیغ‌کنندگان بزرگ این شرکت بعد از روی کار آمد وی هزینه‌های خود را در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی کاهش دادند.

ماسک پس از تصاحب توییتر گفته بود که شرکتش روزانه 4 میلیون دلار ضرر می کند. برای کاهش هزینه ها، دست به اخراج هایی زد و نزدیک به 70 درصد از کارکنان را اخراج کرد. او سپس در مورد کاهش نیرو توییتر نوشت: « متأسفانه زمانی که شرکت بیش از 4 میلیون دلار در روز ضرر می‌کند، چاره‌ای نیست.»

یک شرکت تحقیقاتی در دی ماه گذشته، گزارش داد که هزینه تبلیغات توییتر در ماه قبل از آن 71 درصد کاهش یافته است. این کاهش زمانی رخ داد که تبلیغ‌کنندگان بزرگ پس از تصاحب ماسک، هزینه‌های خود را در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی کاهش دادند. هزینه تبلیغات توییتر در آبان گذشته نسبت به سال قبل 55 درصد کاهش داشته است. گزارش دیگری حاکی از آن است که درآمد توییتر نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش یافته است.

منبع اصلی درآمد توییتر تبلیغات است و پس از تصاحب ماسک، این شرکت رسانه های اجتماعی شاهد مهاجرت گسترده برندهای برتر بود. با این حال، ماسک توانست با ارائه تخفیف های بالا، برخی از تبلیغ کنندگان را جذب کند. او همچنین مواردی مبتنی بر حق اشتراک را برای افزایش درآمد اجرا کرده است.

ایلان ماسک بعد از یک دوره شکایت های توییتر و شرکت در دادگاه بالاخره در سال گذشته توییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول