اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

افتتاح سامانه صدور کارت ملی هوشمند در سفارت ایران در مسکو با حضور امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه در مراسم افتتاح سامانه صدور کارت ملی هوشمند در سفارت ایران در مسکو گفت: امیدوارم این خدمات جدید به ایرانیان مورد رضایت آنها باشد و تردد آنها را به ایران و توجهشان به سرزمین مادری را بیش از پیش افزایش دهد.

افتتاح سامانه صدور کارت ملی هوشمند در سفارت ایران در مسکو با حضور امیرعبداللهیان

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سامانه صدور کارت ملی هوشمند در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز (چهارشنبه) نهم فروردین ماه افتتاح شد.

حسین امیرعبداللهیان در اظهاراتی در این مراسم عنوان کرد: یکی از تأکیدات ویژه مقام معظم رهبری از شروع کارم به بنده و همکاران در وزارت امور خارجه، توجه ویژه و تسهیل امور ایرانیان مقیم خارج از کشور بوده و است.

وی افزود: آقای رئیسی هم همواره نسبت به موضوع ایرانیان خارج از کشور تأکیدات و سفارش‌های ویژه دارند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: در سفری که به آلمان و نیویورک داشتم تعدادی از ایرانیان مقیم آمریکا و اروپا گفتند علاقه‌مند هستیم سرمایه خود را به ایران بیاوریم، ولی الان با مشکل باز کردن حساب‌های بانکی در ایران مواجه هستیم، چون نه خودمان و نه فرزندانمان کارت ملی نداریم و باید کارت ملی را در داخل کشور دریافت کنیم که زمان، هزینه و وقت زیادی را نیاز دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: قرار بر این شد با همکاری سازمان ثبت احوال و وزارت کشور  و بخش کنسولی وزارت امور خارجه، یکی از اولویت‌های کاری ما صدور کارت ملی در داخل سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌هایمان باشد. امروز بیست و ششمین نمایندگی ایران در خارج از کشور است که کارت ملی را در داخل نمایندگی صادر می‌کند. امیدوارم این خدمات جدید به ایرانیان در این جا نیز مورد رضایت آنها باشد و تردد آنها را به ایران و توجهشان به سرزمین مادری را بیش از پیش افزایش دهد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول