اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

۲۷ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت/ برنامه صمت کهگیلویه و بویراحمد برای تحقق شعار سال چیست؟

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته ۲۷ واحد تولیدی و صنعتی راکت به چرخه تولید بازگشت.

۲۷ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت/ برنامه صمت کهگیلویه و بویراحمد برای تحقق شعار سال چیست؟

 کریم روزبهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، با بیان اینکه در سال گذشته ۲۷ واحد تولیدی فعال و به چرخه تولید بازگشت، گفت: این واحدها می‌توانند بیش از ۲۷۵ شغل ایجاد کنند.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سال ۱۴۰۱ وزارت‌خانه برای استان کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی ۲۶ واحد تولیدی را در تعهد کرده بود اما توانستیم ۲۷ واحد تولیدی، فعال کنیم.

روزبهان به روش‌ها و تدابیر اتخاذ شده در فعال‌سازی این واحد‌های تولیدی پرداخت و گفت: برگزاری جلسات و کارگروه‌های رفع موانع تولید، حضور مستمر مسئولان و متولیان کشوری و استانی، ارائه تسهیلات و رفع بروکراسی‌های اداری از جمله روش‌ها برای فعال‌سازی واحدهای تولیدی بود.

این مسئول به ضرورت‌های حمایت از سرمایه‌گذاران برای اشتغال‌زایی اشاره کرد و ادامه داد: حمایت از سرمایه‌گذاران برای اشتغال‌زایی و توجه به تولید و گام برداشتن در راستای مطالبات رهبر انقلاب برای اشغال آفرینی از مهم‌ترین اولویت‌ها در برنامه‌های پیشرو خواهد بود.

روزبهان به الزامات و برنامه‌های توسعه و فعالیت معادن استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۸۲ پروانه بهره‌برداری معدن با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۹۶ میلیارد ریال، اشتغال ۹۲۶ نفر و استخراج اسمی سالیانه حدود پنج هزار و ۵۵۷ میلیون تن در استان دارای اعتبار هستند.

رئیس سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کل ذخیره قطعی این معادن، ۱۶۶۱ میلیون تن است که در سال آینده توجه به فعال‌سازی، مطالعات معادن و همچنین سرمایه‌گذاری در این بخش دنبال خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول