اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید مقامات چین بر توسعه روابط با ترکمنستان

نماینده وزارت امور خارجه چین در پیامی برگزاری موفق انتخابات پارلمانی ترکمنستان را تبریک گفت و بر عزم «پکن» برای تداوم همکاری مشترک با «عشق آباد» در چارچوب تعمیق روابط تاکید کرد.

تأکید مقامات چین بر توسعه روابط با ترکمنستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مائو نینگ» نماینده وزارت امور خارجه چین در پیامی برگزاری انتخابات موفقیت آمیز پارلمانی ترکمنستان را تبریک گفت و بر عزم «پکن» برای تداوم همکاری مشترک با «عشق آباد» در چارچوب تعمیق روابط بین دولتی، تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد که چین این کشور آسیای مرکزی را به عنوان همسایه دوست و شریک راهبردی خود می‌داند و از مسیر توسعه آن حمایت می‌کند.

نماینده وزارت خارجه چین در ادامه بر این واقعیت تاکید کرد که «پکن» معتقد است که تحت رهبری «سردار بردی‌محمداف» مقامات ترکمنی تمام اقدامات لازم برای تضمین رونق در این کشور را انجام خواهند داد.

مائو نینگ در بخش دیگری با تاکید گفت که چین آماده تقویت روابط با ترکمنستان در زمینه‌های سیاسی و سایر زمینه‌های مورد علاقه دوطرف، است.

شایان ذکر است که 26 مارس هفتمین انتخابات پارلمانی، انتخابات نمایندگان شوراهای استانی، شهری، نواحی و روستایی با مشارکت بیش از 90 درصدی افراد واجد شرایط رای دهی برگزار شد.

پایان پیام/ ت 98

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول