اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

شناسایی 126 متخلف در طرح نظارتی سلامت رمضان چهارمحال و بختیاری

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به انجام ۹ هزار و ۹۱۲ مورد بازرسی در طرح سلامت رمضان، گفت: در راستای اجرای این طرح، ۱۲۶ متخلف در استان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

شناسایی 126 متخلف در طرح نظارتی سلامت رمضان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، علی احمدی گفت: در راستای اجرای طرح بسیج سلامت رمضان، ۱۲۶ متخلف در استان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند. 

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به انجام ۹ هزار و ۹۱۲ مورد بازرسی در این طرح، بیان کرد: این موارد شامل ۵۹۲ مورد بازرسی از شیرینی‌فروشی‌ها و کارگاه‌های قنادی، ۲۵۹ مورد بازرسی از محل‌های اختصاصی تهیه و فروش زولبیا و بامیه و شیرینی‌های سنتی، ۲۴۲ مورد بازرسی از مراکز فروش آش و حلیم و هفت هزار و ۸۹۸ مورد بازرسی از سایر مراکز عرضه و فروش مواد غذایی بود. 

احمدی تعداد بازرسی از مساجد و اماکن متبرکه را ۶۴۲ مورد، بازرسی مشترک با سایر دستگاه‌ها را ۲۲۶ مورد، نمونه‌برداری از مواد غذایی را ۷۹ مورد و تعداد کل سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی را پنج هزار و ۵۱ مورد اعلام کرد و اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروزی نیز سه هزار و ۹۴۲ مورد کلرسنجی، سه هزار و ۷۴۹ مورد کلرسنجی مطلوب و ۱۷۳ مورد نمونه‌برداری از آب آشامیدنی انجام شد. 

امسال طغیان بیماری نداشتیم

وی با بیان اینکه خوشبختانه از ابتدای امسال طغیان بیماری در استان رخ نداده است، مطرح کرد: به دنبال انجام مراقبت بیماری‌های واگیر، ۴۰ نمونه منفی وبا و ۲۵ نمونه منفی مالاریا ثبت شد. 

رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به اینکه تعداد نمونه‌های مشکوک آنفلوانزا ۲۰۵ مورد گزارش شده است، بیان کرد: از این تعداد ۴۵ نفر محتمل به ابتلا بودند و تنها تست یک نفر مثبت قطعی اعلام شد. 

احمدی افزود: طی این مدت تعداد نمونه‌های سرخک یک مورد و سایر نمونه‌ها برای تشخیص بیماری‌ها ۳۰۵ مورد بوده است. 

وی مطرح کرد: تعداد افراد شناسایی‌شده مشکوک به بیماری‌های واگیر (بیماریابی سندرمیک) ۴۹۶ مورد، حیوان‌گزیدگی ۲۴۶ نفر، میزان تزریق واکسن هاری ۶۳۹ دز و تعداد پایش بیماری‌های واگیر ۳۲۳ مرتبه در استان بوده است. 

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول