اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

عمر جنگنده‌های نیروی هوایی اوکراین دو برابر خلبانانش است

نیروی هوایی اوکراین از هواپیمای چهل ساله استفاده می‌کند وعمر بعضی از جت‌ها دو برابر خلبانانش بوده و ذخایر قطعات یدکی رو به اتمام است .

عمر جنگنده‌های نیروی هوایی اوکراین دو برابر خلبانانش  است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروی هوایی اوکراین نسبت به تهدید جدید روسیه هشدار داده و خواستار جنگنده‌های «اف-۱۶» است.

به گزارش منابع خبری، نیروی هوایی اوکراین نسبت به تهدید جدید روسیه هشدار و توضیح داده که چرا جنگنده‌های چند منظوره جدید می توانند یک اقدام متقابل موثرعلیه هواپیماهای روسی باشند.

«یوری ایحنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفته است که روس‌ها به تازگی از راکت‌های کروز از فاصله‌ای غیرقابل دسترس استفاده می‌کنند. علاوه بر این، اطلاعاتی در فضای رسانه‌ای مبنی بر منشر شده که  روسیه در حال راه اندازی خط تولید ساخت بیشتر چنین راکت‌هایی است.

به گفته سخنگوی نیروی هوایی اوکراین، جنگنده مدرن مانند اف-۱۶ می‌توانند به وسیله‌ای قدرتمند برای مقابله با جنگنده‌های روسی تبدیل شوند.

یک مقام دیگر نیروی هوایی اوکراین گفت، روسیه به طور فزاینده‌ای از راکتهای هدایت شونده با وزن ۵۰۰ کیلوگرم در سراسر خط مقدم استفاده می‌کند. هواپیماهای روس وارد منطقه آسیب پدافند هوایی اوکراین نمی شوند و از راه دور به خط مقدم و شهرهای نزدیک به خط مقدم حمله می کنند.

این مقام اوکراینی بر این باور است که جنگنده اف-16 مجهز به موشک های هوا به هوا با برد ۱۸۰ کیلومترامکان دور کردن هواپیماهای روسیه را از مرزها و خط نبرد فراهم می‌کند.

«وادیم وروشیلوف» از خلبانان برجسته نیروی هوایی اوکراین گفت: «روس‌ها همیشه تاکتیک‌ها را تغییر می دهند. آنها تله‌هایی درست می‌کنند و یک جت روسی می‌فرستند و خلبان اوکراینی را فریب می‌دهند که فکر کند فقط یک جت وجود دارد. سپس دو یا سه هواپیمای دیگر در دو طرف آن ظاهر می‌شوند و عملاً هواپیمای اوکراینی را محاصره می‌کنند»(جزئیات بیشتر).

این گزارش حاکیست، تعداد هواپیماهای روسی چندین برابر بیشتر از اوکراین است. نیروی هوایی اوکراین خدمه و تجهیزات کافی برای محافظت موثر از حریم هوایی در خط مقدم و برابر حملات روزانه هواپیماها و بالگردهای رزمی روسیه ندارد.

همچنین اوکراین از هواپیمای ۴۰ ساله استفاده می‌کند. عمر بعضی از هواپیماها دو برابر خلبانانشان است. حفظ قابلیت سرویس دهی آنها هر روز دشوارتر می‌شود. ذخایر قطعات یدکی رو به اتمام است و متحدان غربی نیز آنها را ندارند.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول