اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

افزایش ترانزیت کالا از مسیر دریای خزر/ اولین کشتی رو-رو روسیه پس از 21 سال در نوشهر پهلو گرفت

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به میزبانی ایران از اولین کشتی باری رو-رو روسیه پس از ۲۱ سال دربندر نوشهر، این ترددها را گام بزرگی در تجارت دریایی بین ایران و روسیه برشمرد.

افزایش ترانزیت کالا از مسیر دریای خزر/ اولین کشتی رو-رو روسیه پس از 21 سال در نوشهر پهلو گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی ایران و دستیار ویژه رییس جمهور روسیه، در راس هیأت های دو کشور بر توسعه همکاری ها در بخش هوایی، دریایی، ریلی و جاده ای و «حمل و نقل چند وجهی» و استفاده از ظرفیت ترانزیت کالا از مسیر دریایی خزر تأکید کردند.

در این باره، مهرداد بذرپاش با اشاره به میزبانی ایران از اولین کشتی باری رو-رو روسیه پس از ۲۱ سال دربندر نوشهر، این ترددها را گام بزرگی در تجارت دریایی بین ایران و روسیه برشمرد و گفت: قراردادهای ایران و روسیه برای کشتی سازی در دریای خزر حائزاهمیت است و توسعه «حمل و نقل چند وجهی» باورود اولین محموله ترانزیتی روسیه درسال گذشته ازمسیر کریدور بین المللی شمال–جنوب می تواند نوید بخش همکاری های حمل ونقلی موثرتری باشد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با تکمیل ۳۵ کیلومتر از مسیر ریلی رشت تا بندر کاسپین که یک بندر دریایی واقع در منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی است، شبکه ریلی، بندر انزلی و بندر کاسپین را به بنادر جنوبی ایران در خلیج فارس به ویژه بندرعباس متصل می‌کند.

بذرپاش گفت: این مسئله تحول مهمی در حمل و نقل چندوجهی با بنادر روسیه در شمال دریای خزر خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول