اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

600 کیلومتر از راه‌‌های روستایی چهارمحال و بختیاری خاکی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۷۲ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد، گفت: 600 کیلومتر از این راه‌ها خاکی است و روکش آسفالت آن ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

600 کیلومتر از راه‌‌های روستایی چهارمحال و بختیاری خاکی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، روح‌الله غلامی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۳ هزار و ۷۵۶ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که وظیفه حفظ و نگهداری آن‌ها بر عهده اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۲ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۳۷۲ کیلومتر راه روستایی و ۵۳ کیلومتر راه درون‌شهری در استان وجود دارد.

وی افزود: از مجموع راه‌های روستایی ۶۰۰ کیلومتر خاکی و فاقد رویه آسفالت است که با تزریق اعتبار این مسیرها به صورت هدفمند روکش آسفالت می‌شوند.

افزایش ۱۹.۶ درصدی تردد در چهارمحال و بختیاری

غلامی با اشاره به اینکه ۱۲ مجتمع بین‌راهی در استان وجود دارد و ۱۴ مورد نیز در حال ساخت است، بیان کرد: ۶۴ دستگاه تردد شمار، ۳۴ دستگاه ثبت تخلف، ۴ تابلوی پیام متغیر و ۲ دستگاه دوربین در حال حرکت در استان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع دوربین‌های ترددشمار استان ۱۳۴ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۴۲۲ تردد در سال ۱۴۰۱ ثبت کردند که نسبت به سال گذشته ۱۹.۶ درصد رشد داشته است.

۱۰ میلیارد تومان صرف تعمیر ماشین‌آلات راهداری در چهارمحال و بختیاری شد

غلامی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان در حوزه تعمیر ماشین‌آلات هزینه شد، اظهار داشت: دستگاه‌ها و ماشین‌آلات راهداری چهارمحال و بختیاری ۲۹۴ مورد هستند که بسیار محدود و فرسوده هستند و باید بروز شوند.

وی تصریح کرد: مجموع اعتبارات ملی جذب‌شده از سفر ریاست‌جمهوری ۴۲۴ میلیارد تومان بود که ۳۸۲ میلیارد تومان آن جذب و دریافت شده و تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ در پروژه‌های راهداری هزینه شده است.

در ادامه این نشست حسین مالکی گفت: ۷۴ مدرسه در چهارمحال و بختیاری در حاشیه راه‌ها وجود دارند که در سال گذشته در بیش از ۱۰ مدرسه دانش‌آموزان آموزش‌های ایمنی دیدند و در ورودی مدرسه خط‌کشی، نصب سرعت‌کاه و علائم لازم صورت گرفت.

آمادگی راهداری برای جابه‌جایی درب مدارس حاشیه راه‌ها

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: این اداره کل آمادگی لازم را دارد که با موافقت و همکاری اداره آموزش و پرورش درب اصلی این مدارس جابه‌جا و از حاشیه راه‌ها برداشته شود.

قیمت بلیط اتوبوس، برای رانندگان صرفه اقتصادی ندارد

وی بیان کرد: با افزایش نرخ تورم و به‌صرفه نبودن جابه‌جایی مسافر و نبود توجیه اقتصادی با توجه به قیمت بلیط‌ها، تعداد وسایل نقلیه حمل مسافر از ۲۴۰ دستگاه به ۱۷۰ مورد رسیده است و بسیاری از شرکت‌های خصوصی به استان‌های دیگر منتقل شدند و اگر این روند ادامه پیدا کند اتوبوس‌های حمل مسافر کاهش چشم‌گیری پیدا می‌کنند.

در ادامه سید مهدی مرتضوی‌زاده نیز گفت: برای روکش آسفالت ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی موجود ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است و با توجه به اعتبار جاری نگهداری راه‌ها در استان که ۲۰۰ میلیارد تومان است، آسفالت کردن همه این مسیرها در حال حاضر میسر نیست.

مصالح موجود برای روکش آسفالت مرغوب نیست

معاون فنی، ساخت و نگهداری راه‌های روستایی اداره کل حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مصالح موجود برای روکش آسفالت مرغوب نیست و این باعث شده از عمر مفید آسفالت ۲ الی ۳ سال کاسته شود.

وی با اشاره به هزینه‌های بالا در تهیه و نصب دوربین‌ها تصریح کرد: تمام محورهای شریانی و اصلی استان مجهز به دوربین ترددشمار هستند اما باید فرهنگ استفاده از این دوربین‌ها افزایش یابد و مردم در نگهداری آن‌ها کوشا باشند.

مرتضوی‌زاده در پایان با اشاره به اینکه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در اولویت جاده روکش آسفالت هستند، ادامه داد: ۴ شهرستان استان از جمله بن، سامان، شهرکرد و فارسان در حال حاضر جاده روستایی خاکی ندارند و بروجن نیز در حال پیوستن به این شهرستان‌هاست.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول