اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مضرات استفاده از تلفن همراه در نوجوانان

یافته‌های دانشمندان نشان می‌دهد که استفاده بیش از 3 ساعت از تلفن هوشمند در نوجوانان منجر به بروز مشکلاتی برای سلامتی می‌شود.

مضرات استفاده از تلفن همراه در نوجوانان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از گجت360، به دلیل محبوبیت گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها و همچنین رشد کانال‌های تلویزیونی، بازی‌های رایانه‌ای و برنامه‌های آموزشی، کودکان و نوجوانان زمان بیشتری را صرف نگاه کردن به صفحه‌نمایش می‌کنند، این اتفاق می‌تواند منجر به کمردرد و مسائل دیگر شود.

مطالعه محققان برزیلی که در مجله علمی Healthcare منتشر شد، چندین عامل خطر برای سلامت ستون فقرات را شناسایی کرد، مانند نگاه کردن به صفحه نمایش برای بیش از سه ساعت در روز، نزدیکی چشم به صفحه نمایش و نشستن یا دراز کشیدن روی شکم.

این درد در گروه های سنی مختلف سراسر جهان رایج است و شیوع آن بین 15 تا 35 درصد در بزرگسالان و 13 تا 35 درصد در کودکان و نوجوانان است. رشد استفاده از دستگاه های الکترونیکی در طول همه گیری کووید-19 به وضوح این مشکل را بدتر کرد. بر اساس تحقیقات متعدد، عوامل خطر مرتبط با درد مهره های پشتی و یا قفسه سینه ایی عبارتند از: فیزیکی، فیزیولوژیکی، روانی و رفتاری. همچنین شواهد قوی از تأثیر فعالیت بدنی، عادات کم تحرکی و اختلالات روانی بر سلامت ستون فقرات وجود دارد. همه این عوامل در آخرین بررسی جهانی شواهد و دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی (WHO) حیاتی تلقی می‌شوند.

بر اساس این مقاله، اطلاعات در مورد عوامل خطر برای درد مهره های پشتی و یا قفسه سینه ایی در دانش‌آموزان دبیرستانی مهم است زیرا کودکان و نوجوانان مبتلا به کمردرد غیرفعال‌تر هستند، پیشرفت تحصیلی کمتری دارند و مشکلات روانی اجتماعی بیشتری دارند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول