اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

مرور سریال‌هایی با محوریت فلسطین و رژیم صهیونیستی در قاب تلویزیون

شبکه‌های تلویزیونی از دیرباز برای پاسداشت آرمان قدس شریف و حمایت از مقاومت مردم فلسطین، مجموعه‌های تلویزیونی را به این موضوع اختصاص داده‌اند.

مرور سریال‌هایی با محوریت فلسطین و رژیم صهیونیستی در قاب تلویزیون

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، شبکه‌های تلویزیونی صداوسیمای جمهوری اسلامی از دیرباز برای پاسداشت آرمان قدس شریف و حمایت از مقاومت مردم فلسطین، مجموعه‌های تلویزیونی را به این موضوع اختصاص داده‌اند. در ادامه با معرفی سریال‌هایی با موضوع فلسطین که از قاب شبکه‌های سیما روی آنتن رفته است همراه باشید.

*سریال «چشمان آبی زهرا»

مجموعه تلویزیونی «چشمان آبی زهرا» به کارگردانی علی درخشی روایتی از زندگی یک دختربچه فلسطینی است. این سریال روایتی نمادین از تشکیل کشور جعلی اسرائیل را ارائه می‌کند. به این معنی که تئودور (فرزند یکی از مقامات اسرائیلی)، به عنوان یک کودک ناقص‌الخلقه، استعاره‌ای از رژیم صهیونیستی است که با دزدیدن اجزای سایرین در پی زنده نگه داشتن خود است.

داستان این سریال درباره یکی از عوامل بلندپایه اسرائیل است که قصد حضور در انتخابات این کشور را دارد. او پسر نوجوان ناقص‌الخلقه‌ای دارد و همین موضوع باعث می‌شود تا یک گروه پزشکی را برای جست‌وجو در اردوگاه‌های مردم فلسطین، بسیج کند تا به دنبال تعویض اجزای بدن اشخاصی که از نظر پزشکی با فرزندش مشابهت دارند، بگردند که در این میان زهرا، دختر یکی از کشته‌شدگان فلسطینی، برای جابه‌جایی چشمش با فرزند او انتخاب می‌شود. از سوی دیگر برادر زهرا که از اعضای انتفاضه فلسطین است به دنبال یافتن خواهرش درگیر ماجراهای ناخواسته‌ای می‌شود.

در این سریال به تهیه‌کنندگی سیدعلیرضا سجادپور و سیداحمد میرعلایی، بازیگرانی همچون جهانبخش سلطانی، حسین معلومی، جمشید جهانزاده و سومیتا حسام ایفای نقش کرده‌اند.

*سریال «وفا»

مجموعه تلویزیونی وفا مجموعه تلویزیونی به کارگردانی محمد حسین لطیفی، تهیه کنندگی منصور سهراب پور و نویسندگی علیرضا افخمی و سید سعید رحمانی در سال ۱۳۸۵، از شبکه سه سیما پخش شد.

سریال «وفا» داستان جوانی به نام ژوبین پناهی است که به جرم جاسوسی برای اسرائیل در ایران زندانی است. او به دلیل مشکلات روحی و روانی که پس از کشته شدن پدر و مادرش در انفجار بمبی در قبرس پیدا کرده به بیمارستان منتقل می‌شود. در این زمان یک مامور موساد(سازمان اطلاعات اسرائیل) برای ربودن او از آسایشگاه روانی وارد ایران می‌شود.

ژوبین پناهى، متهمى که در ایران زندانى است، توسط عوامل موساد از ایران فرارى داده مى‌شود. محسن خاورى، مامور امنیتی ایران، به دنبال ژوبین پناهى است. محمدحسین لطیفی، کارگردان سریال وفا درباره این سریال گفته است: همیشه دوست داشتم کاری درباره عملیات‌های استشهادی مسلمانان جنوب لبنان انجام دهم تا نشان دهم برخلاف آنچه دنیای غرب از اسلام می‌پندارد، اسلام دین خشونت نیست.

پوریا پورسرخ، هانیه توسلی، فرهاد قایمیان، فرهاد اصلانی، سیروس کهوری نژاد، لیدا عباسی، الیزابت امینی، محسن قاضی مرادی، رضا ایرانمنش در این سریال نقش آفرینی کرده‌اند.

 

 

تیزر سریال وفا

 

*سریال «سرجوخه»

سریال امنیتی - جاسوسی «سرجوخه» سال 1400 به کارگردانی احمد معظمی با روایتی از ماموران خرابکاری سازمان جاسوسی رییم صهیونیستی روی آنتن رفت.

سرجوخه به نویسندگی حسین امیرجهانی با روایت دو قصه موازی، به زندگی دو شخصیت غلامرضا و کیان که از دو طبقه اجتماعی مختلف با انگیزه‌ها و کشمکش‌های متفاوت هستند، می‌پردازد که هر دو در راه رسیدن به عشق موانع و اتفاقات زیادی سر راهشان قرار می‌گیرد.

سامان صفاری در نقش کیان، حمیدرضا محمدی در نقش غلامرضا، آرش آصفی در نقش یک افسر ضد جاسوسی، نازنین کیوانی در نقش یک اینفلوئنسر و نیلوفر کوخانی در نقش رزیتا از جمله بازیگران سریال هستند. یوری گال رئیس میز ایران در موساد است که در سریال سرجوخه محور تمام خرابکاری‌ها و ترورها قرار می‌گیرد. ترورهایی که موساد بعضاً مسئولیت آن را به عناوین مختلف پذیرفته است.

سریال «سرجوخه» به تهیه کنندگی ابوالفضل صفری در مرکز سیما فیلم تهیه و تولید شده است.

 

 

تیزر سریال سرجوخه

 

*سریال «زیتون سرخ»

مجموعه تلویزیونی «زیتون سرخ» محصول کشور سوریه با موضوع مظلومیت فلسطین سال 89 از شبکه دو سیما پخش شده است.

سریال 30 قسمتی «زیتون سرخ» محصول سال 2008 است که به کارگردانی احمد دعیب و نویسندگی بکر قبانی تولید شده است. بازیگرانی همچون منذر ریاخته، عبدالهادی الصباغ، عبدالکریم قواسمی، عبیر عبیسی، قاسم ملحو، محمد صداقی و ملوم حداد در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این سریال آمده: بعد از جنگ جهانی اول، انگلستان، منطقه فلسطین و قسمت‌هایی از اردن را در اختیار می‌گیرد و در آن مناطق به ساخت شهرک‌های یهودی می‌پردازد. مردم فلسطین با مهاجرت فلسطینی‌ها مخالف هستند ولی انگلستان به خواست مردم اهمیت نمی‌دهد و برای یهودیان شهرک‌های مختلفی می‌سازد و به آنان سلاح می‌دهد و ارتش آنها را هم آموزش می‌دهد تا جایی که تعداد شهرک‌های یهودی نشین و تجهیزات و سلاح های آنها بسیار زیاد می‌شود و قصد حمله به بیت المقدس را می‌کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول