اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اعمال تحریم‌های آمریکا علیه شرکت شهرسازی ازبکستان اعلام جنگ اقتصادی است

کارشناس سیاسی ازبک گفت: اعمال تحریم‌های آمریکا علیه شرکت شهرسازی در ازبکستان یک جنگ اقتصادی می‌باشد.

اعمال تحریم‌های آمریکا علیه شرکت شهرسازی ازبکستان اعلام جنگ اقتصادی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «بختیار ایرگاشف» رئیس مرکز ابتکارات مطالعاتی «معنی» گفت: اعمال تحریم‌های آمریکا علیه شرکت شهرسازی در ازبکستان را می‌توان اعلام جنگ اقتصادی دانست.

به گفته وی، درآمد اکثریت ساکنان «آخنگران» به این کارخانه مرتبط است و اکنون در شرایط تحریم این کارخانه چه سرنوشتی در انتظار آنها است؟

گفتنی است، در تاریخ 12 آوریل آمریکا کارخانه سیمان «آهنگران سیمان» را وابسته به شرکت Akkermann Cement CA که توسط ساختار هلدینگ USM «علی‌شیر عثمان اف» تاسیس شده است، تحریم کرد.

اکنون شرکت‌های که نمی‌خواهند تحت تحریم‌های آمریکا قرار بگیرند، باید تمام فعالیت‌های خود را با کارخانه سیمان «آهنگران سیمان» تا 11 ژوئیه متوقف کنند.

«آهنگران سیمان» یکی از بزرگترین کارخانه‌های سیمان ازبکستان است که تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفت.

به گفته ایرگاش‌اف، این دو شرکت ازبکستانی نیستند که به دلیل واردات موازی در سال 2022 میلادی تحریم شدند. «آهنگران سیمان» یک کارخانه شهرسازی است که درآمد اکثریت ساکنان «آخنگران» با این کارخانه مرتبط است.

وی افزود: چه اتفاقی برای آنان می‌افتد؟ آیا کسی هنوز در مورد آمریکا و سیاست‌های آن توهم دارد؟ آنها از همه جهت بر ازبکستان فشار خواهند آورد تا روابط اقتصادی ازبکستان و روسیه را که در کنار چین بزرگترین شریک تجاری خارجی این کشور از بین ببرند.

کارشناس ازبک ادامه داد: آیا آمریکا فردا شرکت‌های ازبکستانی را که با چین همکاری می‌کنند تحریم خواهد کرد؟ زمان آن فرا رسیده است که بالاخره همه ما بفهمیم که آمریکا در حال جنگ اقتصادی علیه ازبکستان است و در سیاست خارجی خود از این امر پیروی می‌کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول