اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اولین سامانه پاتریوت آمریکا به دست اوکراین رسید

وزارت دفاع اوکراین مدعی شد که سامانه های پاتریوت وعده داده شده توسط آمریکا به دست ارتش این کشور رسیده است.

اولین سامانه پاتریوت آمریکا به دست اوکراین رسید

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، چند ماه بعد از وعده های آمریکا  برای ارسال سامانه‌های پدافندی به ارتش اوکراین، گزارشهای حاکی از این است که سامانه دفاع موشکی پاتریوت به دست ارتش این کشور رسیده است.

وزیر دفدع اوکراین امروز با اعلام این خبر گفت: اولین سامانه پاتریوت آمریکایی را امروز دریافت کردیم. آلمان نیز هفته پیش از ارسال یک سامانه پاتریوت به اوکراین خبر داده بود.

در اواخر ماه مارس ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که ارتش این کشور به ۲۰ سامانه دفاع موشکی پاتریوت نیاز دارد اما تاکنون هیچ کدام از آنها را دریافت نکرده است. در اواسط ماه فوریه گذشته ایتالیا و فرانسه از تصمیم خود برای تامین اوکراین به سامانه دفاعی SAMP/T خبر دادند. این سامانه به صورت مشترک توسط ایتالیا و فرانسه ساخته شده و برای ارسال آن به کشور ثالث مجوز هر دو کشور نیاز است.

این خبر در حالی منتشر شده است، شبکه ان بی سی و دیگر رسانه های آمریکایی اخیراً به نقل از اسناد فاش شده پنتاگون گزارش کردند که ارتش اوکراین در مبارزه با نیروهای روسیه دچار ضعف شدید شده اند و هشدار دادند که احتمالاً تا ماه می، موشک های پدافند هوایی مهم اوکراین به اتمام خواهد رسید.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول