اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

سروده منتشر نشده مرحوم براتی‌پور برای شهید فخری‌زاده/ خون شریف تو نشود محو و پایمال

صبح امروز محمدمهدی عبداللهی شاعر آئینی کشورمان بعد از شنیدن خبر درگذشت استاد عباسعلی براتی‌پور، سروده‌ای منتشر نشده از این شاعر بلندآوازه درخصوص شهید فخری‌زاده را منتشر کرد.

سروده منتشر نشده مرحوم براتی‌پور برای شهید فخری‌زاده/ خون شریف تو نشود محو و پایمال

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، صبح امروز محمدمهدی عبداللهی شاعر آئینی کشورمان بعد از شنیدن خبر درگذشت استاد عباسعلی براتی‌پور، سروده‌ای منتشر نشده از این شاعر بلندآوازه درخصوص شهید فخری‌زاده به خبرنگار فرهنگی فارس ارسال کرد که در ادامه با بیان داستانی شعر استاد را می‌خوانیم.

عبداللهی می‌گوید: به خاطر دارم بعد از شهادت دانشمند برجسته هسته‌اى و صنعت دفاعى کشور، شهید دکتر محسن فخرى زاده قرار شد مجموعه اشعاری در سوگ این بزرگ مرد را از طریق انتشارات سوره مهر چاپ کنیم. طبق هماهنگى با فرزند بزرگوار شهید، حامد فخرى‌زاده این مجموعه اشعار باید جهت رونمایی در مراسم چهلم شهید، گردآورى، گزینش و ویرایش مى‌شد که از سوى انتشارات سوره مهر منتشر شود و از آنجایی که زمان کمی تا اربعین شهید براى این کار داشتیم، شبانه‌روزى مشغول انجام وظیفه بودم.

از استاد بزرگوارم عباسعلى براتى پور نیز درخواست کرده بودم شعرى را در سوگ شهید فخرى زاده به بنده برسانند. ایشان در کمال تواضع و متانت فرمودند ضایعه بسیار اسفناکى بود شهادت این بزرگ مرد و حتماً شعرى را در وصف ایشان خواهم سرود.

متأسفانه با توجه به تنگى زمان، شعرى را که استاد به بنده رساندند و فرمودند این شعر از طرف شهید به بنده حواله شده است، بعد از مهلت مقرر بود و البته مجموعه فخر ایران در آن زمان زیر چاپ بود. با کمال شرمسارى از استاد براتى پور عذرخواهى کردم و ایشان هم فرمودند خیلى دوست داشتند در آن مجموعه اسم‌شان به عنوان یکى از شاعرانى که ادای وظیفه کرده ثبت و ضبط شود و شامل شفاعت و عنایت شهید شود.

فلذا از بنده درخواست کردند که سروده ایشان را به خانواده محترم شهید برسانم.

متن شعر منتشر نشده استاد براتى پور در سوگ شهید دکتر فخرى زاده که براى بنده ارسال کردند به شرح ذیل است:

فخر ایران

ای استوانه شرف و عزت و وقار
وی دانش و فضیلت و تقوا تو را مدار

تو افتخار میهن و فخری تو را سزاست
بر همت بلند تو ما راست افتخار

نور خدا به قلب شریف تو تافته‌است
انواد حق ز چهره پاک تو آشکار

روشن به نور علم و خرد دیدگان تو
ژرفای ذهن و ذوق تو عارى ز هر غبار

عزم گره گشای تو حلال مشکلات
اندیشه سترک تو چون کوه استوار

دنیا به علم و حلم تو آورده سر فرود
تا دیدگان خصم شود کور و مرگ بار

ایران محیط دانش و علمی ستودنی است
نا بود گردد آن که کند علم را شکار

در راه علم و دین و شرف گر شدی شهید
نامت بلند باد به ارکان روزگار

خون شریف تو نشود محو و پایمال
از دشمنان تو بدر آرد خدا دمار

پایان راه نیست اگر رفتی از میان
هستند رهروان تو در راه اقتدار

بر روح تابناک تو هر لحظه صد درود
نفرین به ذات خصم زبونت هزار بار

ساعاتى قبل که خبر عروج ملکوتی این عزیز آسمانى را شنیدم، یاد موقعى افتادم که تقریباً دو روز قبل از رحلت استاد حمید سبزوارى به همراه استاد براتى پور و اعضاى هیأت مدیره انجمن قلم ایران به عیادت ایشان رفتیم.

زنده یاد حمید سبزوارى هم در روز شنبه پنجم ماه مبارک رمضان دار فانى را وداع گفت و اکنون استاد عباسعلى براتى پور هم در روز شنبه و و در ساعات پایانى این ماه مبارک بعد از یک عمر بندگى خالصانه در شب عید بندگى مهمان سفره با کرامت مولایش امیرالمومنین علیه السلام شد.

١٣ سال مدیریت جلسات دیدار شاعران با امین شعر انقلاب در کارنامه ولایى استاد براتى پور و سرودن اشعار انقلابى و شهدایى، عشق و ارادت ایشان را به ولایت و ثابت قدم بودن در این مسیر تا آخرین نفس را ثابت کرده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول