اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

بومی‌سازی تجهیزات فناوری حفاری جهت‌دار با توانمندی یک شرکت دانش‌بنیان

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی توانسته است با بومی‌سازی سیستم حفاری جهت‌دار، نیاز صنعت نفت و گاز را به فناوری‌های خارجی در زمینه حفاری برطرف کند.

بومی‌سازی تجهیزات فناوری حفاری جهت‌دار با توانمندی یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس و نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، یک شرکت دانش‌بنیان توانسته است با استفاده از بومی‌سازی و توسعه فناوری حفاری، استحصال از میادین نفتی و گازی را ارتقا بدهد.

سیدرضا سید طبیب، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کاوشگران طلای سیاه به معرفی محصول دانش‌بنیان این شرکت پرداخت و گفت: نام این محصول سیستم حفاری جهت‌دار یا اصطلاحاً حفاری انحرافی است و این محصول توانسته با توانایی و دانش نوین و فناوری بالای به کار رفته در آن نقش پشتیبانی شرکت‌های خارجی را بسیار کم‌رنگ کند.

وی ادامه داد: عمده‌ترین اهمیت حفاری در میادین مشترک نفتی و گازی با کشورهای همسایه از جمله عراق و قطر است.

مدیرعامل شرکت کاوشگران طلای سیاه به شرکت ملی حفاری ایران به عنوان یکی از اصلی‌ترین مخاطبین خود اشاره کرد و گفت: این محصول یک محصول صنعتی است و مخاطبین آن شرکت‌های سرویس‌دهنده حفاری جهت‌دار هستند.

رفع یکی از نیازهای صنایع نفت و گاز

این فعال حوزه فناوری بیان کرد: در این شرکت یک محصول منطبق با کیفیت بین‌المللی را با تجهیزات پیشرفته، به روش مهندسی معکوس تولید کرده‌ایم به طوری که دقیقا مشابه نمونه غربی آن است و بسیار باکیفیت‌تر و کارآمدتر از نمونه‌های چینی آن است.

وی همچنین به تأمین نیازهای فناورانه در حوزه  قطعات الکترونیک و سنسورهای پیشرفته  با دور زدن تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: تلاش کردیم تا با ساخت این قطعات، ضمن تأمین نیاز صنعت الکترونیک کشور، زمینه برای بومی‌سازی و تولید داخلی این تجهیزات فراهم شود.

طبیب، در خصوص اشتغال‌زایی توسط این مجموعه دانش‌بنیان گفت: به طور مستقیم 7 نفر به صورت تمام‌وقت و 6 نفر به صورت پاره‌وقت با این شرکت همکاری می‌کنند، این در حالی است که این واحد فناور، به صورت غیر مستقیم از ظرفیت‌های بالقوه صنایع قطعه‌سازی استفاده می‌کند.

مدیرعامل کاوشگران طلای سیاه، با تأکید بر حمایت‌های صورت گرفته توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به سخت شدن ارزیابی‌ها توسط این معاونت محترم اشاره کرد و گفت: از آنجایی که دید کافی برای ارزیابان معاونت نسبت به همه محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان وجود ندارد، روند ارزیابی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان سخت‌ و تبدیل به یک چالش شده است، که این خود منجر به دسترسی سخت‌تر به حمایت‌های مالی و تسهیلاتی که معاونت و صندوق‌ها ارائه می‌دهند شده است.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول