اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

کشت بهاره با ذخیره بیش از ۴۵۰ هزار تن کود‌ یارانه‌ای شروع شد

مجری طرح خودکفایی کود‌های کشاورزی گفت: کشت بهاره با ذخیره بیش از ۴۵۰ هزار تن کود‌های یارانه‌ای آغاز شده است و در حال حاضر در ۲۷ روز گذشته ۴۴۰ هزار تن کود، علاوه بر ذخیره به استان‌های تحویل داده شد.

کشت بهاره با ذخیره بیش از ۴۵۰ هزار تن کود‌ یارانه‌ای شروع شد

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، حمید رسولی مجری طرح خودکفایی کود‌های کشاورزی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‌ای که در سال جدید از سوی وزارت جهاد کشاورزی در حوزه کود‌های یارانه‌ای ابلاغ شد شامل توزیع 3 میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه است.

وی افزود: به این ترتیب ۲ میلیون ۴۰۰ تن کود‌های ازته، ۵۵۰ هزار تن کود‌های فسفاته و ۲۵۰ هزار تن کود‌های پتاسه باید بین کشاورزان توزیع شود. براساس برنامه خرید، مناقصه‌های برنامه‌ریزی شده تا پایان سال ۱۴۰۱ به خوبی انجام شده است تا توزیع کود در کشت بهاره ۱۴۰۲ به خوبی اجرایی شود. مناقصه‌ها و قرارداد‌ها عملیاتی شده و بخش قابل توجهی از نیاز کشت بهاره در اسفند ماه وارد کشور شده است.

این مقام مسئول با بیان این که بخش قابل توجه‌ای از کود‌های یارانه‌ای مربوط به تولید کنندگان داخلی است که آن‌ها را از مراکز تولید تحویل گرفته‌ایم، تصریح کرد: کشت بهاره با ذخیره بیش از ۴۵۰ هزار تن کود‌های یارانه‌ای آغاز شده است و در حال حاضر در ۲۷ روز گذشته ۴۴۰ هزار تن کود علاوه بر ذخیره به استان‌های تحویل داده شد.

حمید رسولی بیان کرد: سیاست وزارتخانه تخصیص کود‌های یارانه‌ای به محصولات اساسی و استراتژیک اعم از گندم، جو، برنج، چغندر قند، کلزا و دانه‌های روغنی است. در سال جاری براساس برنامه‌ریزی انجام شده، در صورت تامین منابع وزارتخانه به تمام محصولات کشاورزی کود‌های یارانه‌ای تحویل می‌دهیم.

پایان خبر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول