اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

فضاپیمای ژاپن اولین فرود تجاری روی ماه را انجام خواهد داد

اولین فضاپیمای تجاری توسعه یافته که از 20 آذر ماه سال گذشته به سمت ماه پرتاب شده بود اکنون در حال رسیدن به سطح این قمر زمین است.

فضاپیمای ژاپن اولین فرود تجاری روی ماه را انجام خواهد داد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی ان ان، فرودگر ماه متعلق به ژاپن، حامل یک سطح نورد توسعه یافته در امارات متحده عربی، روز سه شنبه تلاش خواهد کرد تا پای خود را روی سطح ماه بگذارد این اتفاق اولین فرود روی ماه برای یک فضاپیمای تجاری توسعه یافته است.

این فرودگر در 20 آذر از کیپ کاناورال، فلوریدا با موشک اسپیس ایکس پرتاب شد. از آن زمان، طی سفری سه ماهه وارد مدار ماه شد که در فاصله 383هزار کیلومتری از زمین قرار دارد.

فرودگر ماه که Hakuto-R نام دارد، حامل سطح نورد رشید است که توسط مرکز فضایی محمد بن راشد دبی در امارات متحده عربی ساخته شده است.

تاکنون تنها سه کشور فرود کنترل شده روی ماه را اجرا کرده اند: ایالات متحده، اتحاد جماهیر شوروی سابق و چین.

شرکت ژاپنی ispace که فرودگر Hakuto-R را ساخته است، رویکرد متفاوتی نسبت به مأموریت‌های قبلی ماه دارد و هدف آن فرود فضاپیمای خود بر روی ماه به عنوان یک تجارت انتفاعی و نه تحت لوای یک کشور واحد است.

این شرکت به‌روزرسانی‌های ماموریت خود را در حساب توییتر به اشتراک گذاشته است، از جمله عکس اخیری از زمین که از پشت ماه به سمت بیرون است و توسط فضاپیما هنگام حرکت در مدار ماه گرفته شده است.

سطح نورد 22 پوندی (10 کیلوگرمی) رشید در صورت موفقیت، از فرودگر ماه بیرون خواهد آمد و بیشتر 14 روز قمری را به کاوش در دهانه اطلس در شمال شرقی ماه می گذراند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول